Var i Schweiz förra året. Jag bodde i en liten by, Vercorin. Helt ok om man inte behöver riktig storstadspuls och menyer med svensk text. Det är relativt eller lätt att ta sig till större samhällen och städer om man vill komma åt det. Crans Montana är ett bar skid ställe men definitvt mera glassigt och mera människor. men ett tevligt ställe. St Luc är också bra. Vill man däremot ha ett mera internationellt ställe än dessa ovannämnda som är mer nationella ställen(mysiga byar) så ska man välja Verbier, jätte bra! Saasfee också bra. Andra mysigare ställen med mindre männisskor är Zinal, Griments, Chandolin, Hela Valaisdalen har bra skidåkning med lite mindre folk och kanske vad man kan kalla mysiga byar. Jag kommer med säkerhet att åka tillbaka så fort som möjligt och som sagt var så är möjligheterna stora att ta sig runt på olika ställen i Schweiz så jag tycker definitivt att ni ska åka till detta mysiga land som dessutom har många bra ställen att åka skidor på! Åk! Det är inte heller alltför krångligt att ta sig till Chamonix om man skulle vilja träffa på mera svenskar och mindre mysiga byar för omväxlings skull.