SCoTT skidlärarutbildning i Orsa!

JesperHayland

Ny medlem
som rubriken lyder, har någon här på freeride sökt till denna utbildning?
jag har nämligen gjort det själv och skulle vilja, av rent intresse se om det är några här på freeride som sökt! =)

jag får besked på torsdag(19/6) om jag tagit mig in, tror det ska vara samma för alla som sökt!

/ Jesper Hayland

jeppenator

Aktiv medlem
verkar vara en gryyyymt bra utbildning som jag själv ska söka till nästa år :)
hur go skola som helst, eget vattenhopp och studsmatta å grejjer.. kan de bli bättre?
å så bara massa skidåkare.. du kommer ha 2 bra år om du kommer in vill jag lova!

rasmusericson

Ny medlem
fan va kul att du kom in :D det är så sjukt roliga och snälla människor där. Och det finns ju massa kul att göra där. Å din bror går väl där? Grattis :D!

christian_L

Ny medlem
skulle man ha ansökt så tidigt? jag börjar kolla på olika skidutbildningar nu. någon som har nått o rekommendera?

JesperHayland

Ny medlem
rasmusericson sa:
fan va kul att du kom in :D det är så sjukt roliga och snälla människor där. Och det finns ju massa kul att göra där. Å din bror går väl där? Grattis :D!
Jodå! brorsan börjar sitt andra år där nu, känns kul :)
men jag vill ju veta vilka mer som kom in! :/ känner ingen än så länge..

Claar

Ny medlem
christian_L sa:
skulle man ha ansökt så tidigt? jag börjar kolla på olika skidutbildningar nu. någon som har nått o rekommendera?
ja det är ganska tidiga sökningar som gäller. jag hade tankar på orsa och scott, men sökte aldrig, sökte till Skidlärarlinjen i Åre istället, väntar med spänning på besked som ska komma i veckan.
sista ansökningsdagen har gått ut där med..

christian_L

Ny medlem
wtf redan ansöka? meeehhh hade tänkt söka till skistar i sälen? hur fan gör man? har hört att man måste ha intyg från en skidlärare att man kan svänga ordentligt när man ansöker? och jag har ingen sånt intyg :S

Fjune

Ny medlem
kan bara säga att det är de två bästa åren i mitt liv.. jag gick ut i våras från skid 8. helt fantastiskt bra utbildning på alla sätt och vis. om orsa som samhälle låter tveksamt så är det i alla fall världens skönaste plats att va på med vattenhopp, studsmatta, klättervägg och eget campus på skolan där massa aktivitet blir av under åren.. man bor i vanliga lägenheter billigt och inte några studentrum. säger bara: sök SCoTT, du kommer aldrig i ditt liv ångra dig.. förresten går det bra att söka utan skidintyg också så ni vet! / Jonas

Senast ändrad:

AQUA-BEAVER

Ny medlem
Jag tror jag är den tredje här som också har kommit in:) Verkar annars som det går bra och söka fortfarande... står nått om rekryteringstävling på hemsidan..:D

TokTobbe

Ny medlem
Sj har man också lyckats tagit sig in på denna utbildning väl mött den 25 Aug my fellow homies. =) tobbe_87_@hotmail.com

Giro

Ny medlem
Jag har hört rykten om att skidbacken i ORSA är inte så rejäl? Stämmer detta?

Ska nog också söka in till nästa år

Senast ändrad:

hilla

Ny medlem
jag har sökt scott hälso turism, och kom in! ;) så ser ni nån ascool skön & snygg snowboardåkare, så är d hillson på freeirde ;)

haha...kom hit å kolla på skidbacken giro ;)

eller fråga Chilla

jon_nilsson

Ny medlem
ne skidbacken i orsa är inte den största (orsa grönklitt) men jag som gick ut scott nu. åkte aldrig i grönklitt. Vi åkte 1a året (tillsammans med skolan) 2 veckor i vemdalen 4 veckor sälen, sen fick vi möjligheten att åka upp till riksgränsen under extrem NM (+ tror det var 10 veckor praktik).
andra året åkte vi 1 vecka i vemdalen sen 4 veckor i italien och på slutet av säsongen 4 veckor i funäsdalen. (+8 veckor praktik)

det är en hel del skidåkning!

utbildningen är det bästa jag har gjort i hela mitt liv, jag har 3 jobb erbjudanden för nästa säsong och har bara sökt 1 jobb. skolan har kontakter över hela skid världen, och hjälper till med att fixa praktik plats eller jobb efter utbildningen.

vill man jobba med turism och skidåkning så är det ett självklart val!

av erfarenhet så kan man söka in fortfarande jag sökte ca en vecka före skolstart.
och förra året sökte en kompis in under pågående utbildning och fick läsa ikapp.

så sök nu! :)

JesperHayland

Ny medlem
Som Jon sa så är det fortfarande inte försent! ;) skönt att man fått tag i lite folk som ska gå samma utbildning! dock har jag inte fått tag i min rumskamrat än, VIKTOR SVARA NÅGON GÅNG!! ska bli minst sagt intressant att bo tsm med en skåning om man själva är från norrland! hejn jär kul!

SverigeTomten

Ny medlem
christian_L sa:
wtf redan ansöka? meeehhh hade tänkt söka till skistar i sälen? hur fan gör man? har hört att man måste ha intyg från en skidlärare att man kan svänga ordentligt när man ansöker? och jag har ingen sånt intyg :S
Jag fick mitt intyg när jag klarade av friluftesfrämjandets snowboardinstruktörs-utbildning.
Det finns något liknande för skidåkare.

Lassa

Ny medlem
AQUA-JAM, svinbranamn, haylandAndPiff, TokTobbe, Bjarven:

Nu är det banne mig inte långt kvar. Är ni lika taggade som jag är? Hayland, du kommer få bjuda på palt!

Adda mig på cybermyzan@hotmail.com era björnbusar så kan man snacka ihop sig lite.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Advertisement
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp