SCoTT skidlärarutbildning i Orsa!

Alric

Ny medlem
jag själv går utbildnigen nu och det är sjukt skojigt! bland det roligaste jag gort i mitt liv! rekomenderar den starkt!

Ningit

Ny medlem
Hallå!
Kul att se att alla är peppade inför skolstarten. Det kommer bli toppen! Vi längtar efter er här i Orsa. Känns lite som lugnet före stormen just nu...
Ses i Orsa snart!!
//Andreas

JesperHayland

Ny medlem
haha sant sant, kommer nog bli tvungen att rulla några paltar för er som aldrig fått chansen att smaka! men förutom palt så är jag nog mest erfaren på våfflor! det är ju inte för inte man kallar mig våffelkungen!

Andreas du har så rätt, jag har samma känsla nu inför skolstarten:) ovädret är påväg att dra in över orsa, hemst lokalt också;D

see you in orsa!

~over and out, gott med palt~

TokTobbe

Ny medlem
Hehe har längtat efter palt ändå sen jag åt farmors hemmagjorda blodpalt i skellefte förra sommaren Hayland får göra ett storkok med pitepalt lagom tills första helgen och sälja på aquajam istället för burgare hehe tror de blir succe =) peppa som satan nu inför skolstarten alla scotters snart kör de igång

///Tobias "Tobbe" "Jukkarn" Lindgren

v-larsson

Ny medlem
är dte svårt att komma in på utbildningen? går ni enbart efter betyg? kräver ni att man gjort ett högskoleprov?

bobibacken

Ny medlem
christian_L sa:
wtf redan ansöka? meeehhh hade tänkt söka till skistar i sälen? hur fan gör man? har hört att man måste ha intyg från en skidlärare att man kan svänga ordentligt när man ansöker? och jag har ingen sånt intyg :S
man behöver absolut inget intyg till att söka jobb som skidlärare i Sälen. Dock är det ju bra om man har ett intresse för barn och skidåkning...
lycka till

Giro

Ny medlem
bobibacken sa:
christian_L sa:
wtf redan ansöka? meeehhh hade tänkt söka till skistar i sälen? hur fan gör man? har hört att man måste ha intyg från en skidlärare att man kan svänga ordentligt när man ansöker? och jag har ingen sånt intyg :S
man behöver absolut inget intyg till att söka jobb som skidlärare i Sälen. Dock är det ju bra om man har ett intresse för barn och skidåkning...
lycka till
Hehe intresse för "barn" och skidåkning. Tyckte det var lite kul :p:D

Isabella_r

Ny medlem
Jag går också på SCoTT i Skid 9, helt klart den bästa skolan! Det är sjukt kul och man får kontakter över hela världen.. Tack vare SCoTT var jag och jobbade i Australien under sommaren som skidlärare..sweet! =) Ses i Orsa om ett tag!

Grillo

Ny medlem
Hade det inte varit för att den var belägen i Orsa så hade den helt klart varit ett alternativ.
Då jag kommer från Gesunda personligen så vet jag hur backen i Orsa är och den är ju inte spec kul.
Men jag vet ju inte heller hur stor del av utbildningen som är belägen där heller...

Mvh Grillo

Fjune

Ny medlem
under mina två år på skolan så åkte vi inte en centimeter i grönklitt.. det enda var i så fall på fritiden om man åkte dit o svängde lite.. tycker det är lite både och: vi funderade ofta på att köra utbildning i grönklitt så vi sparade penagar till utlandsresor med skolan.. men annars så åkte vi i vemdalen, sälen, funäsdalen, riksgränsen och italien (champoluc).... inte dumt att ha vattenhoppet precis vid skolan heller.. ses på lördag!!

thrasher

Ny medlem
Hade tänkt söka direkt efter gymnasiet om jag inte blir inkallad i lumpen, det verkar grymt soft och min låtsassyrra började där i höstas, det verkar niiiiiice!

tootsi

Ny medlem
Jag undrar ifall man behöver samma skidintyg när man ansöker till SCoTT i Orsa som på skidlärarlinjen i Åre?

SNDVLL

Ny medlem
empuu90 sa:
Altså hur bra skidor behöver man kunna¨åka för att söka till scott?
Du får så mycket feedback, och åkning med instruktör så du utvecklas riktigt mycket redan första året. Är du vanlig sportlovsskidåkare som åker med parallela skidor och någorlunda driv i svängarna och framförallt motivationen har att bli en bättre skidåkare så ska det inte vara några problem. Vi har några i klassen som åkt mest snowboard som senaste åren men blivit riktigt duktiga under dom veckor vi vart på utbildningar och haft åkning med instruktörer. Det krävs ju inget bevis på hur bra skidor du åker, dom tar in på en personlig intervju där dom bedömer om du skulle passa bra som skidlärare eller inte.
Räkna dock med att det blir mycket piståkning. Jag trivs som fan, går första året och har praktik just nu. Ångrar inte en sekund att jag började på SCoTT.. Sök bara sök :)

Senast ändrad:

empuu90

Ny medlem
Ok tack för svar.
Åkt skidor sen jag var typ 4 år, men gick över till snowboard för 5 år sen, har inte blivit mkt skidor sen dess, men då och då och jag kan ju åka.

SNDVLL

Ny medlem
empuu90 sa:
Ok tack för svar.
Åkt skidor sen jag var typ 4 år, men gick över till snowboard för 5 år sen, har inte blivit mkt skidor sen dess, men då och då och jag kan ju åka.
Då lär det inte vara några problem. Men räkna med att du får åka mycket skidor, och inte lika mycket bräda. För att klara uppåken så bör man åka en del på sin lediga tid, i alla fall inför steg 3 och steg 4.. Sök, så ses vi kanske under någon av intervjudagarna! :)

Senast ändrad:

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Advertisement
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp