Service av TBT Bataleon

Iller

Ny medlem
Service av TBT Bataleon
Jag behöver serva min Bataleon Locust. Den har triple base, dvs "båtform" och alltså inte platt belag. För att slipa den måste man enligt Bataleons hemsida använda en Wintersteiger- eller Reichmann-slip och dessutom ställa om borstarna. Detta verkar besvärligt och jag gissar att alla inte är så roade av att trixa med det. Följdaktligen undrar jag var ni som har Bataleon-brädor brukar lämna in dem. Helst vill jag kunna lämna in den någonstans i Östersund, Sundsvall eller Stockholm.

Meddela gärna om ni hittat adekvat tråd någon annanstans, det har inte jag.

Ingoo

Medlem
Service av TBT Bataleon
Funkar med helt vanliga slipmaskiner också... men se till att dom inte stoppar brädan in en sån där stor sliprobot... då är din TBT borta... lättast är det om man gör det för hand på en slipmaskin dvs man håller brädan vid bindsen och drar den över sliprullen... se iaf till att han som gör jobbet fattar vad TBT är annars vet jag många som har fått sin TBT bortslipade pga det. be att få vara med kanske...

Nosskire

Medlem
Service av TBT Bataleon
Hanson i Åre är grymt duktiga... En av de få (om inte de enda?) ställerna i sverige som tar emot riktigt trashade brädor. Lagade min baron es stålkant i vintras bl.a Hade lyckats haft av stålkanten.. Ser ut som ny nu! Tror säkerligen de kan fixa din bräda! Slå en signal

Eftersom du skriver östersund antar jag att du har vägarna förbi åre också...

edit... Men inte var det billigt. 900 pix (!).. Men brädan var såpass bra att det var värt det.

Senast ändrad:

delta

Aktiv medlem
Service av TBT Bataleon
den dagen det behövs, tänker jag iaf ge min till en liten snowboardaffär dvs som gör saker manuellt och inte har nagon skön robot, helst en som säljer bataleon, eller gnu, lib tech....

linnealine

Ny medlem
Service av TBT Bataleon
Jag lämnade in mina brädor (Bataleon Violenza och Bataleon Distortia) på Åre Skidsport, där dom för övrigt säljer Bataleon. Dom gör det för hand på en slipmaskin och har full koll på TBT! Det blev bra! Rekommenderas!

Hälsningar

Linnéa

kalin

Ny medlem
Service av TBT Bataleon
Alpint i Stockholm slipade min bräda. De hade inte slipat en tbt förut, men jag visade dem instruktionerna på bataleons hemsida och slipningen blev jättebra.

Max_Power

Ny medlem
Service av TBT Bataleon
Dum fråga kanske men frågar man inte får man inte veta. Vanlig valning kan väl inte skilja sig så mycket eller? detta gäller väl bara om man behöver renovera belaget från grunden?

Iller

Ny medlem
Service av TBT Bataleon
Ja, Max_Power (och Deltaboarder), du är faktiskt helt fel ute eftersom jag skrev "slipa". Om jag vill ha råd om vallning så finns det en separat tråd för detta.

I övrigt tackar jag för fina tips!

lamboren

Aktiv medlem
Service av TBT Bataleon
Bumpar denna tråd: nu tvingats inse att säsongen knappt blev av och plockar undan grejerna. Min Flagships belag behöver renovering, den har ju rundad bas (3D Contour Base på Jones-språk) och jag hade fått rekommendation på Brädkultur att lämna in på Åre Skidsport när jag frågade om ställen med planslip och kunskap om denna typ av belag
Nu blev det inget Åre, och knapp något annat åkt heller, så behöver tips på var i Stockholmstrakten det finns ställen med kunskap om slipning av brädor med ’rundat’ belag (blir ju allt vanligare).

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp