Sestriere, yay or nay?

OssianJ

Ny medlem
Funderar att åka med polarna till Sestriere vecka 8. Har någon erfarenhet av Sestriere? vill veta allt! Speciellt intresserad av offpist samt uteliv/klubbar. Har dessutom hört att det är mycket buss runtomkring i systemet, stämmer det? Hur jobbigt är det?
Mina referenser är Val Thorens, Verbier samt Serre Chevalier

ottossonj

Medlem
Har bara varit där två dagar. Men det finns en hel del nice åkning, skogen påminner om skogen i Serre, går att få hyffsat långa åk och var ganska lite folk de gånger jag varit där.

Buss ska du inte behöva åka, hela via lattea hänger ihop med lift.

Byn har jag ingen koll på, men den ser ganska tråkig ut.

skanken

Medlem
Var där i vintras, går att hitta fin offpist. Uteställen har jag dålig koll på, såg ut som det fanns några st, kanske lökigt att åka busshem sen på fyllan men det var "gång avstånd" till det mesta men kanske helst utan skidor/bräda. Med gångavstånd menar jag att man kan gå, men helst inte. Vi bodde högt på ena sidan dalen, då kunde man åka bräda ända hem, gick av gondolen å åkte ända till dörren.

Man kunde väl åka lift överallt när man väl kommit till liften vill jag minnas, eller vad menar du med buss i systemet?

Va rätt mögligt med snö på lägre höjd, vi slaktade lite brädor de första dagarna på vad jag kan tänka mig är rikigt fina åk när det är snö. Sen kom det snö, mest högre upp. Magiskt kul. Men då är ju allt kul, nästan.

Videon är nog från ca v 6-7 nångång.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp