Seth i skilsmässa med K2. Vart är världen på väg?

ByB3rg

Aktiv medlem
Då har dagen kommit som man trode aldrig skulle hända (så länge han stod på bena).

Seth Morrison å K2 har gått skilda vägar. Å nu hoppas jag att han skriver på för Extrem. Hade det inte varit grymt. Sverre å Seth. En varsin köttar skida.Opinion Sverre 108 och Opinion Seth 118.

Är jag ensam om att ha den drömmen. Vad tror1 ni andra??

Heddious

Aktiv medlem
Länk or it didn't happen.

Nä men alltså vad konstigt. Vart är världen på väg, som sagt..

Blidee

Medlem
Min gissning är Black Crows, i linje med hans aktivitet senaste åren modellmässigt och "alla" som han åker med numera kör på dem känns det som. Som aspirerande chamonixräv har han väl inget annat val heller!

ByB3rg

Aktiv medlem
Blidee sa:
Min gissning är Black Crows, i linje med hans aktivitet senaste åren modellmässigt och "alla" som han åker med numera kör på dem känns det som. Som aspirerande chamonixräv har han väl inget annat val heller!
Hoppas inte. Tycker han ska vara lite rebellisk å köra Extrem.

JanN

Medlem
Newell Brands Inc som äger K2, Ride Snowboards samt diverse baby-produkter, arbetsredskap och annat skräp gick ut med ett pressmeddelande tidigare att de planerar göra sig av med brands som inte "create value". Tuffa tider inom skidbranschen...dumpar de K2?

JanN sa:
Newell Brands Inc som äger K2, Ride Snowboards samt diverse baby-produkter, arbetsredskap och annat skräp gick ut med ett pressmeddelande tidigare att de planerar göra sig av med brands som inte "create value". Tuffa tider inom skidbranschen...dumpar de K2?
Tittar man i årsredovisningen så är det just sportsegmentet som visar noll tillväxt och resultatet sjönk med 20% till 200 MUSD för 2013. För alla andra segment växte både försäljningnen och resultatet.

Visste inte att Völkl och K2 hade samma ägare. Som även äger Mr Coffee. Man lär sig nåt varje dag...

Senast ändrad:

Heddious

Aktiv medlem
ByB3rg sa:
Blidee sa:
Hoppas inte. Tycker han ska vara lite rebellisk å köra Extrem.
+1

Det är ju ett långskott utav bara he*vete men om han vill ha fritt fram att snickra ihop lagg exakt som han vill ha dem finns väl knappast något bättre. (Möjligen typ 4FRNT.) Fast det kanske inte är det han vill..?

ByB3rg

Aktiv medlem
Enligt ryktena. Så bröt Seth med K2 efter ha blivit lovad en stuga i Zlatan klass mitt på Åretorget. Med zipline direkt till Max å allt.
"Ett Skrovmål med extra allt och friscobröd kan få var hen på fall" Ska ha yttras av mannen med mer bakåtvolter i kroppen än en simhoppare.....

Lenz

Aktiv medlem
Extrem kommer aldrig kunna betala honom i närheten av vad k2 gjorde. Chamonix =zag dom har nog häller inte råd. Black crows? Ja kanske.

jet

Aktiv medlem
Hasse_Lindborg sa:
Lenz sa:
Extrem kommer aldrig kunna betala honom i närheten av vad k2 gjorde. Chamonix =zag dom har nog häller inte råd. Black crows? Ja kanske.
Så hur mycket fick han av K2?
Som amerikan med signaturmodell och med tanke på att han varit där länge, antagligen ganska bra men sämre än när det var som bäst... ;-)

Hasse_Lindborg

Aktiv medlem
jet sa:
Hasse_Lindborg sa:
Lenz sa:
Så hur mycket fick han av K2?
Som amerikan med signaturmodell och med tanke på att han varit där länge, antagligen ganska bra men sämre än när det var som bäst... ;-)
Japp så man vet ju inte hur mycket. Förmodligen mer från er ;)

U

user152698

Guest
Jo det ligger väl nått i det också men vi får väl se hur utgången blir. Ja lite så känner då jag i alla fall. Vi måste ha förtröstan i detta nu.

Senast ändrad:
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp