Shinbang! Förebygga? Hjälp?

Goblin

Ny medlem
Tjena! Har väldigt ont om muskler på smalbenen, speciellt på framsidan. Åker man en vecka så märks det knappt men kör man flera veckor och kör väldigt hårt(mycket offpist), så tar det på benen”shinbang”. Har ni några knep som hjälper emot detta? Bygga på innerskon med något speciellt? Tips på pjäxor, innersko, material, sulor osv? Vet om träna dem men det tar som sagt tid :)

iSooLi

Medlem
Intuition wrap innerskor brukar vara vettiga att testa. Dem kan man få att sitta riktigt bra runt smalbenen.

Boosterstrap påstås oxå hjälpa, om det verkligen gör det vågar jag inte säga, men det blir då inte värre av att ha strapen elastisk. Plösen sitter fint mot framsidan med den iaf, särskilt om man får den innanför all plast på framsidan.

VictorSjodahl

Ny medlem
Jag har också stora problem med benhinnorna precis som du beskriver ovan. Fixade ny pjäxor förra säsongen som var mer inriktade på att åka istället för lätta och tunna tur pjäxor. Det blev lite bättre, men fortfarande om jag kör hårt någon dag kan problemet komma tillbaka.

farsan56

Medlem
Jag brukar skära ut ett V överst på plasten för att jämna ut tryckpunkten mot plösen. Lite först och känna sig fram vad som är lagom.
Och limma på kilar av t.e.x liggunderlag överst, längst ut på utsidan av plösen. Då får den en spetsigare form och tar mer på sidorna.
Dom brukar jag dubbla i tjocklek när jag " bakar " innerskon, för att tvinga till v-formen.
Billigt och bra hemmapul, som hjälper mina spindelben.
Sist men inte minst, Boosterstraps! Har man väl börjat så.....
Lycka till med moddningen, allt börjar ju med en skön pjäxa.

iSooLi

Medlem
Tjena! Har väldigt ont om muskler på smalbenen, speciellt på framsidan. Åker man en vecka så märks det knappt men kör man flera veckor och kör väldigt hårt(mycket offpist), så tar det på benen”shinbang”. Har ni några knep som hjälper emot detta? Bygga på innerskon med något speciellt? Tips på pjäxor, innersko, material, sulor osv? Vet om träna dem men det tar som sagt tid :)
Om storleken passar så är det här ett kanonalternativ att testa:

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Advertisement
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp