silikon på gogglestrapen?

hhmmmm

Ny medlem
nån som vet hur man kan fixa dit en silikonsträng på googleband som saknar det? Funkar det t.ex. att kladda på lite "vanlig" silikon?
Eller nåt annat tips på hur man fixar den friktionen?

hhmmmm

Ny medlem
kom igen nu någon måste ha testat?? Ingen som har byggt egna sock-i-plast annars? borde ju va samma teknik där =)

MackeN

Ny medlem
Annars har jag fått tips om några klickar Liquisole, en silikonliknade massa som finns på små tuber att laga skosulor med. Ska tydligen vara snällare mot materialet du kletar på. Tubern är liten och håller hur länge som helst sen du öppnat den om den förvaras i frysen. Prova och tryck dit flera små `kluttar` och ge oss feedback!

hhmmmm

Ny medlem
har använt liquisole för att laga våtdräkter och skejtskor och jag skulle gissa att det blir lite för hård yta istället för det mjuka gummiaktiga man är ute efter. Men jag ska exprimentera lite med olika klet så kan jag ju rapportera om jag hittar nåt som funkar. Tror faktiskt mest på silikon utan att ha någon aning egentligen om det fäster på tyg.

Freeridefredde

Ny medlem
Fråga på byggvaruhuset. Det finns massor med olika sorters silikon. Dom borde veta vilken som är mjukast och/eller fastnar bäst på tyg. Det som bör tänkas på är att när man sätter ut silikonen på bandet så måste man kolla om silikonen har möjligheten att sträckas ut som bandet gör, annars är det nog risk att det lossnar. En lösning på det är att klicka ut silikonen i små droppar istället för en lång rand.

hhmmmm

Ny medlem
silikon funkade klockrent! Smetade ut ett tunt lager med en hård pensel och rispade lite mönster med en tandpetare. Att bara ringla på tunna linjer funkar inte för då fäster det inte tillräckligt i tyget.
Inga problem heller när bandet sträcks ut, silikonet hänger med utan att spricka. Återstår att se hur det håller över tiden men det verkar lovande.

använde denna (transparent) http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=153515506

Goora

Ny medlem
hhmmmm sa:
silikon funkade klockrent! Smetade ut ett tunt lager med en hård pensel och rispade lite mönster med en tandpetare. Att bara ringla på tunna linjer funkar inte för då fäster det inte tillräckligt i tyget.
Inga problem heller när bandet sträcks ut, silikonet hänger med utan att spricka. Återstår att se hur det håller över tiden men det verkar lovande.

använde denna (transparent) http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=153515506
Gjorde precis som du sa idag. Smetade ut det med en kniv sen väntade på att det skulle torka, väntar än..... Varför torkar inte? Har jag lagt på för mycket/tjockt?

PeterH

Ny medlem
Hmmm

Silicon används ju främst till tätning och som sjörjmedel.
Funkar det verkligen som friktionshöjare?

Jag skulle satsa på något kletigare typ gummibanden.
Men varför inte köpa en ny rem eller ett nytt par och ta remmen?
Jag köpte tex ett par bra extra goggles i utgående färg och modell för 199:- i höstas.

Lycka till

mvh

Peter

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Advertisement
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp