Sjuksköterska i backen

Sjuksköterska i backen
Utbildad sjuksköterska men vill gärna jobba på skidort några vintrar. Tidigare säsongat o då jobbat i liften men drömmen är ju att kunna ha nytta av ssk-utbildningen även under skidsäsongen. Har funderat på skidpatrull men det är ju en helt annan utbildning som dessutom är svindyr. Finns ju några enstaka sjukhus i närheten av skidorterna men vill ju helst jobba i backen på ett eller annat sätt. Förslag mottages varmt! :)

pd

Aktiv medlem
Sjuksköterska i backen
Backläkare har jag hört talas om. Dealen verkade vara att de typ tjänstgjorde och åkte varannan dag och i gengäld fick boende o liftkort för familjen. Tror dock att det var i alperna.

Hawk100

Aktiv medlem
Sjuksköterska i backen
Tror mig veta att de har en backläkare i Kläppen. Ring o be att få tips om hur det brukar fungera.....
Erbjud dig att sköta vaccinering av personalen samt ta Covidtester mot liftkort kanske? 😉

skidmannen

Aktiv medlem
Sjuksköterska i backen
Trixet med att jobba på skidort är väl att man förväntas jobba och inte åka skidor. Det vore ju fint om du kunde få nån tjänst med bara nätter och helger så du kunde åka på veckodagar.

Sjuksköterska i backen
Trixet med att jobba på skidort är väl att man förväntas jobba och inte åka skidor. Det vore ju fint om du kunde få nån tjänst med bara nätter och helger så du kunde åka på veckodagar.
Inte en helt dum idé att jobba nätter o helger endast. Nä förstår jag också att man jobbar, men lite av grejen är väl ändå att jobba på skidorten, bli polare me andra åkare osv osv :)

Snödjup

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp