Ska köpa dirtcykel (5000-6000 kronor)

z0ttic

Ny medlem
Hejsan!

Jag har nu bestämt mig för att köpa en dirtcykel och jag har en budget på ca 5-6000kr.
Jag är mest intresserad av att köra i skogen och typ lite downhill.

Min fråga är nu om ni vet någon bra cykel som passar till just det jag vill göra för ca 5-6000kr?

/z0ttic

LaZe

Ny medlem
NS holy 1 om du vill ha en komplett cykel och om du ska köpa ny, otroligt prisvärd. Den har stel gaffel så det kommer nog inte bli mycket DH för dig isf men om du vill hålla på med sånt så kommer du inte speciellt långt på 5-6k tyvärr.
Med holy så har du en bra start för att bygga vidare på också om du t.ex. vill köpa en dämpad gaffel senare när du fått mer kosing.

Jakobd

Ny medlem
Jag antar att du vill ha växlar och broms både fram och bak? Kolla in Meridas UMF hardy 2, min har fungerat klockrent till skog och lite downhill :)

Kan finnas kvar gamla årsmodeller i olika butiker, jag fick min för 6 000 kr.

Senast ändrad:

dduuddee

Ny medlem
trek remedy e en cykel för dig, dock e den långt över din budget... du vill alltså ha en all mountain cykel :)

LudvigKleman

Ny medlem
UMF brukar alltid va sköna och går att få till ett bra pris t.ex. så kostade min hardy 4 2010 5500-6000 kommer inte riktigt ihåg

Zerenda

Ny medlem
UMF är tyvärr bara skrot, nu vet jag att du mest ska testa och inte åka extremt men ändå.

Hur gammal är du? När jag pratat med anställda i cykelaffärerna har dom berättat att de flesta säljs till personer under femton och håller inte alls för att hoppa eller åka Downhill med. Köp en begagnad Kona.

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Advertisement
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp