Skadade skidor från Sport-Conrad

pttrkll

Ny medlem
Hej
Igår kom leveransen från Sport-Conrad med ett par Salomon Sentinel bland annat. Emballaget var helt och fint så jag skrev på och packade upp. Efter ett tag så märkte jag att ena skidan var skadad i toppen enligt bilderna nedan. Det ser ut som att toppen kommit i kläm någonstans med ganska bra kraft.

Jag mailade deras support och fick svar att vi kunde lösa det snabbast genom att dom ger mig en kredit på 30% på priset, dvs ungefär 100 euro.
Hade ni accepterat detta? Jag är rädd för att även om den skadan inte påverkar skidorna så kanske det kan uppstå större problem med tiden. Det ser ut som att det översta lagret på skidan (plast?) är skadat. Kryper det in fukt där som fryser till is osv så kanske det kan delaminera och spricka upp längre ner. Vad tror ni?

Behöver lagas med epoxy innan användning. Enligt mig ;)
Borde inte påverka åkningen, men kolla bara så att stålkanten sitter fast.

Utter

Aktiv medlem
Jag hade tagit tusenlappen och varit glad. Ser inte ut att ha släppt något mellan lagren.

wenhov

Ny medlem
Om du inte ser några sprickor behöver du inte göra något och i ser du det eller är osäker är det bara att ta lite epoxy eller annat vettigt lim och täcka över. Inget som påverkar skidan eller åkningen och 30% av på priset låter som en schysst deal.

Nojlas

Aktiv medlem
Så länge det inte har delaminerat är det lugnt. Bara att kamma hem 100 euro och vara glad. :D
Jag antar att du fortfarande har reklamationsrätt om de skulle delaminera...

pttrkll

Ny medlem
Ok tack för input, får fundera och kolla med Conrad gällande reklamationsrätten om dom skulle delaminera snabbt.
Sen 30% i kredit blir ju vinst för dom eftersom jag måste köpa nåt mera därifrån då.. frågan är vad bara..

Utter

Aktiv medlem
Aha, trodde du skulle få tillbaka pengar. Men om du behöver nått för runt tusenlappen så är det ju lugnt.

NATIVE

Ny medlem
Har råkat ut för en likn incident för ett par veckor sedan med just Sportconrad (och ett par salomonskidor!). Tyvärr är de snåla med emballeringen, vilket enl UPS i Järfälla innebär skadade skidor lite då och då. Skadan på min skida var dock ytterst marginell och jag fick 205 euro återinsatt på mitt konto. När de pratar om "kredit" menar de i detta sammanhang att kreditera ett "intäktskonto" vilket innebär att "intäkterna" ökar, dvs du får 100 euro insatt på ditt VISA/MC. Spontant tycker jag känns det lite snålt med 100 euro.

J

jjosefsson

Guest
Var emballaget oskadat måste de medvetet ha skickat ett skadat par. Den skadan går inte att undvika att se.Vet att det förekommer en hel del skidor med skönhetsfel av varierade slag, Har stjäl köpt sekunda via grossist, men han informerade mig om att det var nyansskillnader på skidorna.Tydligt här att de har försökt med en fuling.
Hade jag inte blivit informerad av den defekten hade jag aldrig upptäckt det.

Senast ändrad:

Bukdan

Ny medlem
På med lite epoxi inga problem...

Prova att begära 50% från Sportconrad och se vad som händer. Dom måste ju kassera skidorna om du skickar tillbaka dom.

pttrkll

Ny medlem
Tack för tipsen.
Är det något speciellt epoxylim man skall använda om det skulle behöva lagas?

sears

Ny medlem
Bukdan sa:
På med lite epoxi inga problem...

Prova att begära 50% från Sportconrad och se vad som händer. Dom måste ju kassera skidorna om du skickar tillbaka dom.
Håller med stå på lite så du får tillbaka så mkt som möjligt

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp