Skatepjäxor salu?

triggy

Medlem
Tja!

Någon som vet av/säljer ett par billiga skatepjäxor? Är helt grön på skate, men har nu köpt skateskidor för vill börja lära mig.. men har inte lusten att punga ut 1500-2000 för ett par pjäxor ännu.. har storlek 40,2/3 i mina skor ifall :)

SNS pilot bindningar

P.s har hittat ett par juniorpjäxor i rätt storlek, är det någon skillnad på juniorpjäxor och seniorpjäxor?

Senast ändrad:

farsan56

Aktiv medlem
Du kan lugnt köpa en junior i rätt storlek. Det är väl där ung. juniorstorlekarna slutar i storlek.
Tror du en elitjunior kör ifrån dig alla dar i veckan i en sån pjäxa? Skämt åsido ;)
Annars få du scanna div. köp/sälj. Ex. Blocket.
Jag köpte mina där av en elitåkare för 200:-
Salomon S-lab Pro Skate slitna men hela. Jag kommer aldrig komma i närheten av den prestandan i dom pjäxorna. Nu åker jag mest klassikt men det är kul att bryta av med skejt ibland.
Lycka till med köp/skate.

triggy

Medlem
Du kan lugnt köpa en junior i rätt storlek. Det är väl där ung. juniorstorlekarna slutar i storlek.
Tror du en elitjunior kör ifrån dig alla dar i veckan i en sån pjäxa? Skämt åsido ;)
Annars få du scanna div. köp/sälj. Ex. Blocket.
Jag köpte mina där av en elitåkare för 200:-
Salomon S-lab Pro Skate slitna men hela. Jag kommer aldrig komma i närheten av den prestandan i dom pjäxorna. Nu åker jag mest klassikt men det är kul att bryta av med skejt ibland.
Lycka till med köp/skate.
Jo, har scannat lite men det är så svårt att hitta! Men blev en spontanbeställning på ett par junior! ;)

Tack så mycket! :)

farsan56

Aktiv medlem
Lägg märke till att det är en kombipjäxa (skiahtlon) du har beställt. 1/2 klassiskt 1/2 skate. Men det funkar, kan världseliten köra på det så.....
Lägg hellre pengarna på en lektion för att få in tekniken. Det har du gott av framgent.
Tekniken är ju helt annorlunda mot klassiskt.
Godnatt.

triggy

Medlem
Lägg märke till att det är en kombipjäxa (skiahtlon) du har beställt. 1/2 klassiskt 1/2 skate. Men det funkar, kan världseliten köra på det så.....
Lägg hellre pengarna på en lektion för att få in tekniken. Det har du gott av framgent.
Tekniken är ju helt annorlunda mot klassiskt.
Godnatt.
Jo, jag vet.. Men vi börjar med den får vi se!:)

Har en kompis som är gammal tävlingsåkare som ska få lära in mig tekniken! Så snart ser ni mig i världscupen;)

Snödjup

Advertisement
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp