Skid app till Android!

FullRulle

Ny medlem
Skid app till Android!
Det finns en skitbra app till Iphone som heter Skitracks, mäter höjdmeter, antal åk, fart, mm. Någon som vet en bra app till Android???

JSA

Ny medlem
Skid app till Android!
Lyfter denna tråd!

Är det någon som kan tipsa om en bra fungerande android app som bara använder sig av gps (ej någon mobildata då den skall anvädas utomlands) för att mäta höjdmeter, åk, fart mm? Gärna med nedladdade kartor/pistkartor.

Tacksam för tips!

delta

Aktiv medlem
Skid app till Android!
för höjdmeter och åk = kolla in skiline.cc men är liftkortsdata baserat...

ABadHabit

Medlem
Skid app till Android!
Jag vet inte om Iski (France, Italia, Swiss, Sverige) funkar? Har just laddat hem dom, det finns iaf någon trophy/tracking funktion inbyggd. Om det går åt någon mobildata har jag dock ingen aning om, men sannolikheten är stor då man kan "tävla" mot andra åkare och kompisar.

JSA

Ny medlem
Skid app till Android!
Tackar för tips! Skiline.cc verkar ju lite intressant, skall läsa på om det mer sen.
Iski France har jag med, men den verkar som du säger kräva att man loggar in via mobildata för att köra och kunna "tävla" mot kompisar och dylikt.
Borde ju finnas någon väl fungerande app som bara sparar gps-trackingen lokalt i telefonen.

JSA

Ny medlem
Skid app till Android!
Tackar mabo!
Den får provas, har man bara wifi på hotellet så är den ju perfekt!

Robert89

Medlem
Skid app till Android!
Alpine replay har bra funktioner tycker jag, men den kraschar ganska ofta vilket gör att all data man då samlat in under dagen går förlorad. Jag kör med den, King of the slope och en annan app som heter Bummer. Bummer är mer spartansk i sitt utförande, men den är stabilare. Den bör även gå bra att använda utan data aktiverat.

ABadHabit

Medlem
Skid app till Android!
Ski tracks vill ha rättighetet till:

Dina meddelanden:
ändra Gmail,
läsa Gmail-meddelanden
Nätverkskommunikation:
fullständig nätverksåtkomst
Lagring:
ändra eller ta bort innehåll på USB-enheten ändra eller ta bort innehåll på SD-kortet

Känns ju inte helt okey att en app ska få tillgång till mina mail.. Men det kanske bara är jag som är lite nojjig?!

delta

Aktiv medlem
Skid app till Android!
men sheit nu känns det som att man skulle behöva sätta sig och gå igenom alla apps och kolla att det inte är någon annan som har samma ide och man har råkat approva...

ABadHabit sa:
läsa Gmail-meddelanden
Känns ju inte helt okey att en app ska få tillgång till mina mail.. Men det kanske bara är jag som är lite nojjig?!

Jp-Mansson

Ny medlem
Skid app till Android!
MySkistar är ju en väldigt bra app. Kan både användas på data och direkt i mobilen. Kan se allt, fallhöjdsmeter, antal åk, antal liftåk, brända kalorier m.m. Fungerar dock bara på skistars anläggningar.

Oldrider

Ny medlem
Skid app till Android!
Tycker Alpine Replay är kanon! Kul att se statistik över åkningen, och kul att jämföra mot andra som åkt, både kompisar som använder Alpine Replay och andra random skidåkare som varit på samma skidort den dagen. :)

Det enda som strular lite är av någon anledning postandet på Facebook som av någon anledning inte fungerar på min frus telefon... Och att på hennes telefon verkar appen ibland krasha (aldrig på min telefon, samma telefonmodell, så det är lite småskumt).

Så, gott folk, testa Alpine Replay om ni inte har gjort det än!

Snödjup

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp