Skid/snowboard resa jan-feb, söker resekompisar

Snowboard resa i svenska fjäll alt alperna! Två medelduktig brädåkare som söker resekompisar. Vore så jkla kul om vi kunde samla ihop ett härligt gäng o hyra en stuga i 2-4 veckor eller så! Vi kan hela jan o feb 🌨🌞

Tompaan

Ny medlem
Hej! Jag är i samma sits som er! Alperna är jag mest sugen på men öppen för Sveriges nordliga ställen också!

Senast ändrad:
Hej.
Jag har husbil och min plan var alperna till i mars och sen upp till Nordnorge/riksgränsen. Turar en hel del, men vad tror ni om lockdown etc.
Har ni några källor på om det är värt att åka söderut?

Inga källor mer än att det verkar riktigt osäkert, freeride publicerade väl precis en artikel om lockdown i Cervinia? Så Sverige kanske är det säkraste kortet? Fan va schysst med husvagn! Hur funkar det vintertid?

Inga källor mer än att det verkar riktigt osäkert, freeride publicerade väl precis en artikel om lockdown i Cervinia? Så Sverige kanske är det säkraste kortet? Fan va schysst med husvagn! Hur funkar det vintertid?
Är en husbil och funkar bra ner till - 20 ungefär. Brukar inte bli så kallt i alperna vad jag förstår.
Ville gärna försöka hitta något i alperna och sen åka norrut i mars när det är lite bättre förhållanden där. Men får se om de går.

Har ni hittat något om var ni ska? Jag tänkte to bara köra dit det är bäst snö och sedan följa snön. Har även två hundar.

Jag skatear även med en hund som drar. Har ni koll på om det finns bra skateprepparerat i alperna?

Men gud så mysigt, vilket drömliv 😍 lutar just nu mot att göra en kortare resa till Åre i jan men vill även va borta lite längre. Tyvärr aldrig varit i alperna så inte så bra koll på det

enriico

Medlem
Är en husbil och funkar bra ner till - 20 ungefär. Brukar inte bli så kallt i alperna vad jag förstår.
Ville gärna försöka hitta något i alperna och sen åka norrut i mars när det är lite bättre förhållanden där. Men får se om de går.

Har ni hittat något om var ni ska? Jag tänkte to bara köra dit det är bäst snö och sedan följa snön. Har även två hundar.

Jag skatear även med en hund som drar. Har ni koll på om det finns bra skateprepparerat i alperna?
I Centraleuropa är det skate som gäller på längden. Finns fina spår kring de flesta större orterna.

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp