Skidbag

ericfole

Ny medlem
Jag är sugen på att köpa detta skidfodral (Dakine Fall Line Double 190cm Black) det jag undrar är om man får plats med ett par twintips (176cm) ett par pjäxor och en hjälm. Någon som har erfarenhet? Eller är det bättre att köpa ett (Dakine Concourse Double 200cm Black)?

Nooli

Ny medlem
det får du definitivt ner! har dakine fall line double och reste nyligen med ett par puderlagg 185 cm och ett par parkskidor + pjäxor och hjälm i.

oemanuelsson

Ny medlem
Absolut! Köpte detta lite innan jul och jag får i två par twintips 174 respektive 176 cm. Med pjäxor, hjälm, ryggplatta, jacka, byxor, lakan, handduk, vantar och lite småskit ;) Självklart är Concoursen bättre men visst är den dyrare!

Tror de låter som du klarar dig fint med ett Fall Line.

HARKO

Ny medlem
Vad säger dom på incheck på flyget om man kommer med en laddad Dakine Concourse Double? Övervikt är väl en underdrift, är som att checka in en husbåt... Och dom brukar kunna ta bra betalt för övervikt...

Några erfarenheter?

Reine

Aktiv medlem
HARKO sa:
Vad säger dom på incheck på flyget om man kommer med en laddad Dakine Concourse Double? Övervikt är väl en underdrift, är som att checka in en husbåt... Och dom brukar kunna ta bra betalt för övervikt...

Några erfarenheter?
För det mesta går det bra, sällan att de har vägt min väska, men det har hänt.
Det fina är att på de flesta flygplatser så är vågen för kort för skidfodralet så vikten fördelas ut, mitt 25kg registrerades som 13kg.

Geneve är risky, där har de långa våg stationer plus att de ALLTID väger skiten, stort leende och hundvalps ögon rekommenderas.
Nu har ju SAS nya bagageregler som säger "inga Multiskidfodral" frågade dem mer specifikt och det var som jag trodde, inga weelie bags för skidor. samt att maxvikten är 12kg för skidfodralet, sen får man ta med en pjäxbäg så totalen blir 23kg, ganska så packad pjäxbäg. Blir inge mer SAS för mig.

Swiss, Lufthansa Med flera tar inget betalt för skidbag och sällan så bryr de sig om att väga det.

Superpark

Aktiv medlem
Hatar flygbolag, alltid ett jävla strul trots att man har förbokat osv.. har iochförsig aldrig varit med om att det inte löser sig på något sätt, men ett tips är ju att alltid förboka skidbagen. Vi åkter precis från Genevé med 2 st fullpackade Dakine (största moddelen) den ena vägde över 32 kg med massor av skidor i, var en del stök och strul och fick packa om lite slutade med 500 spänn x 2 (per väska).

Senast ändrad:

GALSAC

Ny medlem
Beträffande SAS så är det helt fel. Jag åkte med SAS tur och retur två ggr den här vintern.
Jag checkade in 2 st wheelie bags, en till mig och en till frugan, vardera gånger.
Fodralet jag hade var Sportube vilket man hittar hos välsorterade alpinbutiker.

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp