Skiddatabasen 06/07

ErikWibaeus

Ny medlem
tjao J

Jodå, D finns ju udnersidor på vissa men inte på samtliga, samt att priset inte finns me på alla (vilket är förstårligt)

Märken som Ninward å Liberty saknas men d vägs nääästan upp av att märken som ScottyBob är me.

Men va fan. man ska inte klaga. Bra jobbat redaktion!

Fredens Liljor

Senast ändrad:

Mattias-J

Ny medlem
Jag håller med om att det hade varit ett plus om alla modellers undersidor funnits med.

Men överlag tycker jag databasen ser bra ut. Tydlig utformning, och så gillar jag när de uppförstorade bilderna visas som de gör och inte blir ett nytt fönster så att säga.

Senast ändrad:

johan

Administrator
Vi kommer att fylla på skiddatabasen med fler märken som vill vara med. Här är statusen för de efterfrågade:
Rossginol - Kommer inom kort.
Liberty - Kommer inom kort.
Ninthward - Kommer eventuellt. (norska agenten är kontaktad, men inget svar)

Bukdan

Ny medlem
Saknar K2:s Pistracers. Har själv K2SCOMP (2005) som är skidtbra. Tar ingen in K2 Pistracers till Sverige ?

Senast ändrad:
M

MattiasSt

Guest
aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa sa:
Armada T-Hall har inte slipade kanter under bindiningen, det var förra årets!
Japp jag reagerade också på det...På armadaskis.com står det tvärt om, att kanterna inte är slipade. Undra vad som är rätt egentligen.

Senast ändrad:

liszt

Ny medlem
johan sa:
Nu är den här igen. Skiddatabasen 06/07 med 290 olika skidmodeller. Vad tycker ni? saknar ni någon modell eller något skidmärke?
Zag saknas (fortfarande). Mycket bra skidor; jag åkte mycket utanför pist på ett par FR Big och väntar på att mina nya skall komma.

MBurestam

Aktiv medlem
allt e jätte bra och så men jag skulle vilja veta vart man kan köpa dessa skidor.
det står ett bra pris men vart köper man skidan?

blev för övrigt mycket glad när skiddatabasen kom upp nu :D
tack för mig..

Kom på en grej till, vore nice med en jämförelsefunktion, där man i samma fönster kan få upp olika specifikationer för upp till 3 skidor kanske, istället för att behöva växla mellan olika fönster för jämföring. Återigen bra jobbat =)

Carled

Aktiv medlem
johan, kan du inte slänga in PM Gear också, det är väl typ 2-3 skidor till, kan väl inte vara så svårt?

skidnarkoman

Ny medlem
saknar att man inte kan söka på märke... om man t ex vill se alla head skidor.
bland pistskidorna fattas raceskidor typ storslalom och sl-skidor /slalomcarvers....

Peter_K

Ny medlem
Nu jäklar börjar det hända saker på bred front i produktutveckligen på skidor. K2 Pontoon, DP Lotus 138, Hendryx och Elan:s nya är rätt rejäla steg i någon riktning. Återstår att se vem som är på väg åt rätt håll :) Har någon sett Duret:s s.k. skidor i verkligheten eller är det en ren Photoshop-produkt? Om någon sett dem, finns det bindningar och ski-stoppers som överhuvudtaget är i närheten av att fungera med dem?

Designen och djupa hål i plånboken verkar hindra mig från att köpa nya skidor detta året även om det lätt kan ändras efter ett skidtest. Med andra ord borde jag väl egentligen inte fråga, men here goes...

Nån som vet hur man lyckas få testa ett par Hendryx eller DP i Alperna i vinter?

H

Hasse

Guest
Peter: Kommer finnas en test station på Sport4you i Andermatt i vinter. Kommer även förmodligen säljas där så. Och då snackar vi Hendryx. Kanske DP om Glisseur fixar skidor så kan ja ha dom där.

Hasse

Peter_K

Ny medlem
Hasse: Grymt! :) Andermatt förra säsongen gav mersmak så det lär bli ett nytt besök i år.

M

MattiasSt

Guest
Atomic Deviant är sjukt billiga! dom kostar ju bara 4 kr...

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp