Skidfilm som projektarbete

RickardOlofsson

Ny medlem

Jag och min polare valde att göra vårt projektarbete (eller gymnasiearbete som det heter nu) i form av en skidfilm!
Här kan ni se resultatet från vår resa till Hemsedal samt ett par klipp från min resa med Henrik Windstedt till Engelberg!

Filen var för stor för att ladda upp här på Freeride, så här har ni länk till filmen samt filmens sida på Facebook.

Film:
Gillade du den? Visa det genom en like!: https://www.facebook.com/CaptureAlpineMovie

johan

Administrator
Kul projektarbete. I vilket format hade du sparat för att filen blev så stor? Såg att filmen bara var 11 minuter så det borde inte vara några problem.

Testa och rendera ut filmen i detta:
- MP4 H.264
- ACC/MP3 Stereo ljud (ej 5.1)
- 16:9 format
- PAR (Pixel Aspect Ratio): 1.0
- 30 fps/bilder per sekund
- 1280 x 720 pixlar
- 6000 kbps

RickardOlofsson

Ny medlem
johan sa:
Kul projektarbete. I vilket format hade du sparat för att filen blev så stor? Såg att filmen bara var 11 minuter så det borde inte vara några problem.

Testa och rendera ut filmen i detta:
- MP4 H.264
- ACC/MP3 Stereo ljud (ej 5.1)
- 16:9 format
- PAR (Pixel Aspect Ratio): 1.0
- 30 fps/bilder per sekund
- 1280 x 720 pixlar
- 6000 kbps
Tack! Vi valde "match sequence settings" i Premier Pro, kan testa rendera den i dessa inställningar, tack för tipset!

Primary

Medlem
Bra idé! men tycker att ni hade stor potential men misslyckades lite tyvärr!

Verkade som att ni hade fler än en kamera, skapa fler vinklar! Nu filmade ni endast er själva med en gopro antingen på magen, hjälmen eller på en stav, blir rätt tråkigt att kolla på i 10 min. Hade blivit betydligt mycket roligare att kolla på om ni hade filmat varandra, ni hade ju walkies så tycker inte det borde ha varit något större problem.
Samt när ni hade gopron på hjälmen och filmade ansiktena, helt onödigt tycker jag! man ser ingen skidåkningen eller ansiktsuttryck då ni har täckt över hela ansiktet.
Övergångarna mellan de olika klippen va väl sådär, ni använde er för mycket utav den där gul/orange skimrande effekten, blev uttjatat. Och övergången vid 3.07? vad hände där? :p
Ha en story eller vad man ska säga, kolla på Julius och Björn :), menar att man kanske ska säga lite vad som händer emellanåt, blir lite mer personligare då!

Annars va det bra timelapses och filmklipp där ni inte åkte skidor funkade bra tyckte jag.

Detta är vad jag tycker och hoppas ni ser det som bra kritik ni kan använda i framtiden! :)

Pillard

Aktiv medlem
Den enda synpunkten som rör själva filmskapandet är att gopros aldrig nånsin borde bäras på bröstet, iaf inte i samband med skidåkning. Filmen blir totalt intetsägande. På hjälmen kan vara ok, så länge man har en vinkel så att skidorna syns ordentligt. Sen är, som Primary sa, gopro-filmer ett bra komplement till vanlig film. Jag tyckte mig se nån ganska rejäl rigg nånstans i filmen så det borde funnits utrymme till det.

Snödjup

Advertisement
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp