Skidfodral till barnskidor? Typ 130 cm

Epn

Medlem
Halloj!
Förstår såklart att detta är ett icke/i-landsproblem, men har letat som en galning efter skidfodral till ungarnas skidor som är 110/120cm långa. Det jag tänker på i första hand är nått som är tänkt för nått annat än skidor men som råkar passa till dessa småttingar..ja, jag har räknat ut att man kan transportera korta skidor i långa fodral…

Nån som har nått gött tips??

Mvh Peter

PisteCarver

Aktiv medlem
Halloj!
Förstår såklart att detta är ett icke/i-landsproblem, men har letat som en galning efter skidfodral till ungarnas skidor som är 110/120cm långa. Det jag tänker på i första hand är nått som är tänkt för nått annat än skidor men som råkar passa till dessa småttingar..ja, jag har räknat ut att man kan transportera korta skidor i långa fodral…

Mvh Peter
En väska för innebandyklubbor skulle kanske passa bra.

kalpsjo

Medlem
Halloj!

Mvh Peter
Jag har en svart helt ny golfbag som jag fått från mitt tidigare jobb som du kan få. Hämta i Vällingby eller swisha frakt så skickar jag den. Rymmer nog max 110 cm skidor, 2-3 par.

image.png

Peerr

Medlem
Jag har ungarnas skidor i rullskidsfodral, dock är deras skidor lite kortare men borde gå att hitta fodral som passar.

TopiNieminen

Aktiv medlem
Som ett förslag här ovan, så borde ett resefodral för golfbag svälja skidor i längderna som du behöver bära. Funkar säkert med väska för innebandyklubbor om längden räcker.

STE-77

Aktiv medlem
En snowboardväska för en ungdomsbräda skulle kunna fungera. Denna var dock löjligt ful... Men 130 cm lång och rymmer två par skidor.

skidmannen

Aktiv medlem
Jag hade mina egna skidor plus två par av barnens skidor i en vanlig rullväska för 2 par. Gick bra på flyg till Alperna med lite tjat. Annars skulle jag nog satsa på nåt billigt typ innebandy fodral och sen linda handdukar eller liknande runt bindningarna så dom klarar hantering på flyg.

Epn

Medlem
Kommer förmodligen inte flyga de närmsta åren.. så de kommer åka takbox bara typ, men ändå gött att ha grejerna i väskor/fodral så det är lättare att lasta i/ur istället för som de senaste resorna stå där i snöstorm med skidor som åker isär och halvkaos när allt ska ur.. tack för alla svar 👍

Epn

Medlem
Satt och samtalade med min fru och tar då upp mitt problem… ta det där jä**a fiskespöfodralet då, det borde väl passa.. så där var problemet löst denna vinter iaf. Lite tight vid bindningarna men det går i två par skidor 110/120 cm. Stavar har de inga så 👍 haha. Där fick jag så jag teg.. 😎
tack för alla svar.

Bilagor

• CC53625F-AF66-4442-AE44-36A2B8E3DEE8.jpeg
    CC53625F-AF66-4442-AE44-36A2B8E3DEE8.jpeg
    859.5 KB · Besök: 29
  • F72829E9-57CD-4F0B-B165-E3318BD07855.jpeg
    F72829E9-57CD-4F0B-B165-E3318BD07855.jpeg
    612 KB · Besök: 29

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Topp