Skidfodral?

fredrik_gr

Ny medlem
Skidfodral?
Hej!
Finns det något skidfodral som tar 3 par skidor som någon känner till som fungerar att bära också?
Eller ska man nöja sig med ett par skidor var på tåget?

//Fredrik

unsuspected

Aktiv medlem
Skidfodral?
Jag har ett Evoc roller. tror man får i 3 par. det är gjort för att rulla. finns handtag så det går att bära. men det blir rätt tungt med tre par lagg..
Borde inte vara tyngre än 5 snowboards, 3 par bindningar och lite vallagrejer :)

unsuspected

Aktiv medlem
Skidfodral?
Nä det är sant. Men skillnaden mellan bärbar och släpbar är rudimentär :)

det som är najs med evocen (iaf när jag köpte fodralet) var att det var lättare än dakine.
bra storlek. Får utan problem ner sambon!
Har en Burton och två Dakine varav en på 180 hade rymt mig om jag inte var så satans rund :)

Martin-J

Medlem
Skidfodral?
Tror det blir svårt att hitta ett fodral för 3 par som går att bära.
Jag har Dakine fall line roller som rymmer 3 par och Dakine tram som rymmer 2 par. Tram är ett bärfodral. Tänk på att inte köpa ett för kort fodral. Även om 175 fodralet kanske rymmer skidorna är det lättare att få ner fler par om man kan "saxa" bindningarna.

Nu står det ju inte vad detta är för fodral men det kanske kan vara något.

fredrik_gr

Ny medlem
Skidfodral?
Tack för all info och hjälp.
Ja, att kunna rulla skidorna på hjul istället för att bära är den största lärdomen sedan sist. Skulle helst vilja ha med mig två par skidor (samt fruns skidor).
Har kontakt med säljaren av det skidfodralet.

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp