Skidglasögon för asiater

Silver Fang

Ny medlem
Skidglasögon för asiater
Testade Oakley O Frame 2.0 Pro både XM och XL, samt Oakley Line Miner i Stadium men de satt inte bra vid näsan.
Oakley Fligh Deck satt bäst men inte 100 kändes det som, ska nog gå och testa igen om det finns andra storlekar och andra modeller i andra butiker.

Senast ändrad:

yiu-han

Medlem
Skidglasögon för asiater
Jag har ett par Oakley Canopy asian fit med helt ny lins som jag köpte i Japan som backup. Har tänkt sälja dom. Messa om du är intresserad.

Silver Fang

Ny medlem
Skidglasögon för asiater
Stadium har inte Oakley med global fit.
Blev ett par billiga Giro Roam som passar till billiga Everest Alpine Mips, får uppdatera i framtiden till bättre om det behövs.

skidmannen

Aktiv medlem
Skidglasögon för asiater
Jag har samma problem men tvärt om (stor näsa). Jag har haft två par solglasögonen i hela mitt liv som passat, det ena fick jag av en kompis som köpt dom på Nya Zeeland, anpassade för Maorier, det andra hos en optiker i Frankrike, anpassat för fransmän. I Sverige har jag aldrig hittat nåt. Finns det en butik/webshop som säljer värdsdels-anpassade kläder och glasögon är jag mycket intresserad, följer tråden!

Snödjup

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp