Skidglasögon - Smith Optics I/O

Tjadern

Ny medlem
Tja!
Funderar på att köpa Smith Optics I/O eftersom jag är otroligt less på att knappt se något då det snöar kraftigt eller mulet.
I/O har bra synfält, olika linser för olika väder och riktigt snygga och de kostar inte så fruktansvärt mycket.

Är det någon där ute som äger ett par I/O som kan ge sin åsikt om dem? Eller är det någon som skulle rekommendera några andra?
Tack!

bigf1sh

Ny medlem
Har haft mina nu i 2 vintrar och jag har bara positiva saker att säg om mina I/O. Skön passform, enkelt att byta linser och snygga. Bra köp helt enkelt!

HEKKA

Ny medlem
Äger 3 par med en massa olika linser. Är en helt överlägsen google måste jag säga, byter lins på ca 30 sek.
Sitter riktigt bra på ansiktet. Riktigt bra att man får med 2 linser vid köp.
Se till att det är silikon på remen så den sitter på huvet. annars är det bara att gasa.

havreboll

Aktiv medlem
allt med mina är grymt utom att båda linserna immar något förjävligt mellan linserna och smith vägrar reklamera. köp oakley istället, deras kundtjänst och linser är överlägsna

Ronnblad

Ny medlem
Jag är supernöjd med mina I/O. dom går in på sin 3dje säsong nu och funkar fortfarande bra. Jag har dock fått reklamera en av linserna då den immade mellan glasen. Å de va absolut inga problem när jag pratade med deras säljare utan var mer som en klarhet att det skulle jag göra.

PNyberg

Ny medlem
Jag kan bara hålla med majoriteten. Är inne på mitt andra par I/O och jag är fruktansvärt nöjda med dem! Kvaliteten på glasen är väldigt hög, passformen är pefekt (för mig iaf), skummet känns lite styvt till en början men går till sig efter någon timme.
Har även ett par crowbars (dock inte använt dem lika mkt) som jag tycker synfältet är lite sämre på, men presterar i övrigt väldigt likt. Skulle dock vilja testa en H.I yellow lins på dem för att kunna dra en direkt jämförelse mellan H.I yellow och Smiths Sensor mirror som jag rockar just nu.

Köp bara köp :) Har använt mina i två säsonger och är väldigt nöjd. Dom är sköna, snygga och linserna fungerar klockrent, speciellt allvädersglaset (sensor mirror?), sjukt bra!

Schoobang

Medlem
Håller med om att dom är svinbra. jag körde på linserna Blue sensor mirror och ignitor mirror förra säsongen. Blue sensor är grym i januarimörkret och ignitorn funkar bra som allround. Måste nog komplettera med en mörkare lins i år för dom soliga alpdagarna dock.

Tjadern

Ny medlem
Tack för alla svar!
Ett par Smith Optics I/O med två linser(Green X-sol och Red sensor) är beställda!

Tomas_Palson

Ny medlem
Tjadern sa:
Tack för alla svar!
Ett par Smith Optics I/O med två linser(Green X-sol och Red sensor) är beställda!
Sitter och är nära på att beställa hem ett par Smith I/O jag också. Jag skulle också vilja ha den linskombon som du valde! Kunde du välja själv när du beställde vilka två linser du ville ha eller var det ett färdig paket? Jag vill ha vita bågar med Green X-sol och Red sensor linserna men de paketet finns inte.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Advertisement
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp