Skidköp till fru/sambo/flickvän

Lurar på skidor i födelsedagspresent til min bättre hälft. Har smalnat ner det till följande modeller som finns på tillbud:

- Salomon QST Lux 92 (20/21)
- Nordica Santa Ana 93 (19/20)
- Nordica Santa Ana 93 (20/21)
- Fischer Ranger 92 Ti Women (20/21)
- Fischer Ranger 94 FR Women (20/21)
- Völkl Kenja 88 (20/21)
- Völkl Secret 92 (20/21)

Ni ser ju ungefär vad jag är på jakt efter, men jag behöver hjälp att sålla bort ytterligare några modeller! Völkl-skidorna är ca tusenlappen dyrare än övriga. Är dom värda det?

farsan56

Aktiv medlem
Ni ser ju ungefär vad jag är på jakt efter, men jag behöver hjälp att sålla bort ytterligare några modeller!
Kan du inte sålla bort nån/några bland alla dina damer så blir det ju lite billigare 😬
Förlåt kunde inte låta bli🙏
Kan tyvärr inte mycket om damskidor så det var inte mycket till hjälp det här.
Jag gav frugan ett par toppturslagg i present, det var uppskattat. Hon skällde inte på mig på flera dagar efteråt.
Lycka till med presentletandet!

fredw

Aktiv medlem
Lurar på skidor i födelsedagspresent til min bättre hälft. Har smalnat ner det till följande modeller som finns på tillbud:

- Salomon QST Lux 92 (20/21)
- Nordica Santa Ana 93 (19/20)
- Nordica Santa Ana 93 (20/21)
- Fischer Ranger 92 Ti Women (20/21)
- Fischer Ranger 94 FR Women (20/21)
- Völkl Kenja 88 (20/21)
- Völkl Secret 92 (20/21)

Ni ser ju ungefär vad jag är på jakt efter, men jag behöver hjälp att sålla bort ytterligare några modeller! Völkl-skidorna är ca tusenlappen dyrare än övriga. Är dom värda det?
Nog mest en fråga om tycke och smak. Prickar du rätt så är det definitivt värt ett par tusen extra, men hur vet man det utan att prova? Kenja kanske är de mest krävande av dessa. Den går ju att få med bindning för ca 5000 kr hos tyskarna online. Blizzard Black Pearl finns i samma skikt, kanske aningen ”snällare”. Völkl Blaze är en ny intressant skida, lätt i vikten, drar något mer åt offpist.

PS jag röstade på Kenja i din andra tråd. Min fru har älskat sina Kenja 2012 som direkt tog henne till en betydligt högre nivå och som liksom har ”coachat” henne till god teknik.
Men hon tycker de är litet ”tungstyrda” i lägre farter och när man blir trött. Fast det gäller modell 2012, före rocker mm mm. De nyare har säkert betydligt bättre ”sweet spot” och gillas tydligen av en del dom aldrig tidigare gillat Völkl-känslan.

PS2 du får bumpa upp din andra tråd annars sjunker den snabbt utom synhåll

Senast ändrad:
Nog mest en fråga om tycke och smak. Prickar du rätt så är det definitivt värt ett par tusen extra, men hur vet man det utan att prova? Kenja kanske är de mest krävande av dessa. Den går ju att få med bindning för ca 5000 kr hos tyskarna online. Blizzard Black Pearl finns i samma skikt, kanske aningen ”snällare”. Völkl Blaze är en ny intressant skida, lätt i vikten, drar något mer åt offpist.

PS jag röstade på Kenja i din andra tråd. Min fru har älskat sina Kenja 2012 som direkt tog henne till en betydligt högre nivå och som liksom har ”coachat” henne till god teknik.
Men hon tycker de är litet ”tungstyrda” i lägre farter och när man blir trött. Fast det gäller modell 2012, före rocker mm mm. De nyare har säkert betydligt bättre ”sweet spot” och gillas tydligen av en del dom aldrig tidigare gillat Völkl-känslan.

PS2 du får bumpa upp din andra tråd annars sjunker den snabbt utom synhåll
Hej. Tack för engagemanget! Behövs ingen bump, jag slutade vela och beställde Ranger 92Ti. Några av modellerna föll bort direkt p g a att rätt längd var slutsåld, och jag bestämde mig att hålla mig runt 4000 kr inkl bindning, vilket ändå känns som en OK nivå på present...

1614067601551.png

hmmm

Snödjup

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp