Skidkompisar

Skidkompisar
Hej!
Jag skulle gärna vilja att det skulle starta en skidkompis kollektiv här på freeride, typ som bilkollektivet. Om man ex. ska till Åre lr nåt nån vecka, är det ju kul om man har ngn att åka lite med. Jag tänker mig då kanske en slags märkning av inläggen, beroende på om man är jibber, pisstnötare, lössnöåkare eller nåt annat. Man kunde även ha med en ungefärlig åkvana/åkskicklighet, så att de som var nybörjare kunde hitta ngn som har åkt ungefär lika mycket som en själv, och en som åker fort skulle kunna åka med en av liknande åkstil etc.
Ett förslag på hur ngt sådant skulle se ut: Jag söker på typ Åre v.9. Om ngn annan som ska dit då redan har sökt en kompis, kan man ju joina den, annars lägger man upp en ny tråd, där man skriver lite om hur man åker, ålder, var man helst åker, hur många man vill vara (ngn kanske vill åka med 10 pers, andra med en). Sen kunde ju de som var intesserade skriva ett inlägg, där de berättade lite om sig själva, och om båda verkade tycka att de skulle passa bra som "åkare", gör man upp en tid och plats att träffas, alt. ger ett nummer till sin mobil lr nåt...

Nån mer som tycker att det skkulle vara en bra idé?

Kom gärna med era synpunkter, detta är bara en idé jag fick, och kanske är helt åt h*****e, men jag vet inte jag? :p

//Axel

Senast ändrad:
Skidkompisar
hehe, kanske... Men nu är det inte kontaktanonser, utan ngt för folk (jag ex.=) som tycker att det är roligare att åka med andra än att åka själv;), men jag respekterar om du är en ensamvarg och gillar bättre att åka själv :p

//Axel

joellorang

Ny medlem
Skidkompisar
Jag ska till ramundberget under vecka 15 på påsklovet :D med caroline och andreas från sthlm team riders for sumojibbers XD

Andrey

Ny medlem
Skidkompisar
Erikkkk sa:
dåå kommer bara pedofiler gå in o knulla alla små ungar:( men de va jue en god tanke om man är lite små kåt
De med den ringa åldern 14 borde väl ändå räknas till "småungarna" sett till medelåldern på det här forumet:)
Bra idé för övrigt!

Senast ändrad:
Skidkompisar
Tack för alla svar!
Tanken var ju inte att man skulle varken träffa den stora kärleken, utan att man skulle ha ngn att åka med. Om man tex. ska till ett ställe för första gången, kan det vara kul att åka med ngn som kan "systemet", och kan tipsa om bra backar, bra afterskier, bra... Om man sedan är i ex. Frankrike och åker skidor, kan det vara kul att åka med ngn som man förstår vad de säger (nej, jag kan inte Franska =).

//Axel

Hmps

Aktiv medlem
Skidkompisar
Jag_alskar_skidor sa:
stoffe_H sa:
oj oj oj! Det är nog det här Pedofilerna har väntat på! :/
och vem har sagt att de äldre skulle åka med de yngre? De flesta åker väl med de i sin egen ålder?? Och de flesta som är här på forumet är nog inte småbarn(?), utan tonåringar/vuxna...
ja men hur många pedofiler uppger sin riktiga ålder? hur tror du då dom får kontakt me 12 åriga tjejer via lunarstorm, ? heter kanske inte Göran 55år

Claar

Ny medlem
Skidkompisar
alwaysCrash sa:
Jag_alskar_skidor sa:
stoffe_H sa:
och vem har sagt att de äldre skulle åka med de yngre? De flesta åker väl med de i sin egen ålder?? Och de flesta som är här på forumet är nog inte småbarn(?), utan tonåringar/vuxna...
ja men hur många pedofiler uppger sin riktiga ålder? hur tror du då dom får kontakt me 12 åriga tjejer via lunarstorm, ? heter kanske inte Göran 55år
hahaha sååå rätt Crash! :)

Skidkompisar
alwaysCrash sa:
Jag_alskar_skidor sa:
stoffe_H sa:
Nej iof. inte... Jag har heller aldrig hört talas om att ngn skulle ha våldtagits, lr ens misshandlats i en skidbacke... Ja menar, bara för att man ska åka skidor med ngn, behöver man juh inte komma hem till den personens lägenhet/hus...

H

H-T

Guest
Skidkompisar
Jag_alskar_skidor sa:
hehe, kanske... Men nu är det inte kontaktanonser, utan ngt för folk (jag ex.=) som tycker att det är roligare att åka med andra än att åka själv;), men jag respekterar om du är en ensamvarg och gillar bättre att åka själv :p

//Axel
är nog snarare så att jag har kompisar att åka med. men visst, om du tycker det där låter bra får det gärna stå för dig.

Skidkompisar
Huggybear sa:
Jag_alskar_skidor sa:

//Axel
är nog snarare så att jag har kompisar att åka med. men visst, om du tycker det där låter bra får det gärna stå för dig.
Jo, men nu gällde det juh inte vem du åker med hemma där du bor, utan på ngn plats där du bara är en vecka om året, och ingen du vet ska dit... Men men, du kanske har med dig alla dina kompisar när du åker till ex. Alperna, och då är det väl inget problem...

//Axel

Snödjup

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp