Skidor med fästen för hudar?

peert

Ny medlem
Tänkte köpa feta skidor med turbindning och hudar till sonen nästa år. Har själv K2 Sidestash med K2s färdigskurna hudar, tycker det är supersmidigt med de specialgjorda hålen (både fram och bak) i skidorna och matchande krokar i hudarna. Tänkte jag skulle hitta nåt liknande åt sonen.

Men... verkar inte som att K2 gör feta (105+) skidor och hudar på det sättet längre. Hittar bara smalare skidor med färdiga fästen.

FRÅGA:
Vad finns det för fetskidor med färdiga fästen för stighudar (och passande hudar)?

Behöver inte vara exakt som K2, men vill ha nåt som funkar lika smidigt.

/Peer

peert

Ny medlem
Tack! . Det är inte superviktigt med den här lösningen, men hittar jag en bra skida med den här lösningen vore det najs. Tänker särskilt på fästet i bakänden. BMT 109 verkar intressant, ska kika närmare på dom (och de andra).

Astonson

Ny medlem
Mina 120mm breda pettitor från 14/15 har färdiga hål för att fästa hudar. Använder dom dock inte utan kör på black diamond istället och det funkar kanon det också. ;)

Tror förövrigt att alla skidor i shreditor och annex-serien har denna lösning, i alla fall på förra årets modeller!

Senast ändrad:

peert

Ny medlem
Jo, äldre årsmodeller verkar ha, men inga av årets breda?

Det är som sagt inte jätteviktigt, nen jag tycker det är smidigt med de färdiga hudarna till mina Sidestash. Har inte så mycket att jämföra med, men jag tycker det är superenkelt att sätta på dom, och dom sitter bra.

Mountain_Man

Aktiv medlem
Jag har oxå ett par Sidestash med färdigskurna hudar ... och absolut det är smidigt, framförallt att slippa skära till för att passa skidorna. Men jag är med
@Piglet55 , det fungerar lika bra med tillskurna hudar och universalfästen vilka är lättare att anpassa till olika skidor. Jag kör med samma hudar till mina Extrem Opinion och Völkl Kuro men Sidestashhudarna passar bara Sidestashen ...

Jag skulle inte välja skidor beroende av om det finns anpassade hudar eller inte ...

/MM

Piglet55

Medlem
Mountain_Man sa:
Jag har oxå ett par Sidestash med färdigskurna hudar ... och absolut det är smidigt, framförallt att slippa skära till för att passa skidorna. Men jag är med
@Piglet55 , det fungerar lika bra med tillskurna hudar och universalfästen vilka är lättare att anpassa till olika skidor. Jag kör med samma hudar till mina Extrem Opinion och Völkl Kuro men Sidestashhudarna passar bara Sidestashen ...

Jag skulle inte välja skidor beroende av om det finns anpassade hudar eller inte ...

/MM
NUMERA passar tjejens sidestashhudar till både sidestash och Hendryx PH.
Krävdes bara ett toppfäste och 5 min syslöjd :D Kostnad ca 100kr istället för att köpa nya hudar till PH-skidorna.

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp