Skidsäsong 19/20 i Alperna

AgnesLindberg

Ny medlem
Hallå! 👋

Jag vill åka på en skidsäsong till alperna i vinter och skulle vilja hitta några att skaffa boende med/ bolla idéer med inför säsongen!

Jag heter Agnes, 24 år från Uppsala och tänker ta studieuppehåll i ett år och vill då passa på att åka iväg på min första skidsäsong. Jag har åkt skidor hela livet, mest bara piståkning men skulle vilja lära mig offpist under säsongen. Tanken är att jag vill åka ner när säsongen sätter igång nov/dec och sen stanna till mars/april!

Vad gäller skidorter så har jag varit inne på ställen som Chamonix, Tignes, Engelberg & Verbier men jag är öppen för förslag och tänker att det blir kul var man än åker. Däremot vore det roligt med ett stort skidsystem med varierad skidåkning, både mycket pist och offpist.

Om någon annan letar någon att åka med eller vill spåna idéer, så skriv gärna!

ElinKekkonen

Ny medlem
Hej!
Är en 19-årig tjej från Göteborg som också har gått i tankarna på att åka ner någonstans säsongen 19/20, då jag nyss tagit studenten och vill komma iväg. Vet inte vart, men har kontakter nere i St.Anton bland annat men är öppen för det mesta!!
Hade vart kul att hitta boende och åka ner tillsammans ett gäng! Åkt skidor sen jag var liten och är ute efter nya erfarenheter och möjligheten att bli ännu bättre. Hade vart kul att bolla ideér!! :)

aronjansson1

Ny medlem
Tja!
Är också inne på banan att säsonga till vintern. Orkar inte slänga ihop en lång text om mig själv. Men om det är till hjälp så är det bara att skriva till mig så kan vi bolla lite idéer och hjälpa varandra att komma närmare vårt mål i alperna :)

RickardBergman

Ny medlem
Halloj!

Jag har också kommit till insikt nu under sommaren att en säsong 19/20 i alperna skulle göra susen! Är i 20-års åldern från Stockholm och har alltid åkt mycket lagg. Skulle mer än gärna vilja spendera vintern med massa rolig skidåkning och nya vänner innan det bär av för plugg nästa höst.

Jag bollar gärna lite idéer kring detta och är öppen för att dela boende! :)

EdvinMansson

Ny medlem
Tja! Skriv pm här eller facebook/instgram om ni är sugna på att dela boende och bolla ideér
FB: Edvin Månsson
IG:manssonedvin

AlbinThuver

Ny medlem
Tjena!

Jag är också taggad på att säsonga i Alperna under nästa vintersäsong! Spenderade förra säsongen i Banff, Kanada så har redan gjort en säsong. Vill helt klart också ha någon att bolla idéer med och så vi kan hjälpa varandra komma iväg! Känns som att det vore en bra början att göra typ en Facebook grupp som vi kan använda för att bolla idéer i. Lägg till mig på Facebook så kan vi börja planera!

//Albin Thuvér

hannathomas

Ny medlem
Hej

Johns restaurant i Val Thorens både job og boende.

Vi er en lille svensk dansk ejet fransk restaurant som har svenske og danske ansatte.
Man bor sammen står på ski sammen og går ud i byen sammen super fed måde at gøre en season på. man arbejder ca 35 timer om ugen så der er stadig masser af tid til ski efter som det mest er om aftenen.
Vi har altid haft et super nice sammenhold og jeg lover dig det er ingen problem at tage afsted ensam.

Om det her er noget diu skulle have lyst til så send mig gerne et cv på mail fogsgaard@yahoo.com

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Advertisement
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp