Skidsafari Dolomiterna

svbo

Medlem
Skidsafari Dolomiterna
Letat runt efter skidsafari, dvs åka runt med lätt ryggsäck och sova över på refugio. Google ger svaret, i stort sett bara " Vi bor på 5 stjäriga hotell och äter 3-rätters.".
Någon som gjort detta på egen hand och kan bistå med lite tips,
Hitta är det minsta problemet, men hitta bra billigt/prisvärt boende.

Intresserad av tak över huvudet och mycket skidåkning, inte flärd och 3-rätters.

Hispaniola

Ny medlem
Skidsafari Dolomiterna
Rek,. dig verkligen att göra en safari!. 2015 åkte jag tåg ner till Italien och hyrde privat lgh i Colfosco. Reste själv så hade såklart verkligen kollat boendepriser. Som ensamåkare hinner man ju väldigt mycket så även om jag åkte buss o tåg varje dag, kom tillbaka till Colfosco varje kväll så fick jag mycket skidåkning. Då kan man ju ha en bas, preppa rejält med bra matsäck och kanske ta refugio några nätter när man är längre bort och inte hinner "hem"? Colfosco är inte världens roligaste by, men valde den pga det geografiska läget att utgå ifrån!

svbo

Medlem
Skidsafari Dolomiterna
Tack, ska kolla lite mer på en egen safari, alla verkar köra samma race. Får satsa på en off the beaten track

Hispaniola

Ny medlem
Skidsafari Dolomiterna
Tack, ska kolla lite mer på en egen safari, alla verkar köra samma race. Får satsa på en off the beaten track
Kom på att jag också bott själv och prisvärt i Marilleva, ingen rolig by men geografiskt bra till bla Madonna Di Campiglio, fantastiska höga fina Pejo och Passo Tonale. (Ponte Di Legno, har bott där med vänner, trevlig äldre stad, tror det går att hyra in sig prisvärt där också)
Danska Sneexpressen körde iaf före epedemin via Marilleva.

fredw

Aktiv medlem
Skidsafari Dolomiterna
Vafalls!?! Colfosco är en jättefin by! Inte så mycket hålligång kanske. Men ligger mycket vackert och strategiskt.

Snödjup

Topp