Skidspel!

Ashtraymofucku

Aktiv medlem
Den evige saknaden efter ett bra Newschool skidspel kvarstår, någon som vet några rykten om det är något på gång?

Att de är så svårt för spelbolagen att förstå detta, newschool skidåkning är ju bra mycket större idag än snowboard, ändå så fortsätter de med SSX men endast snowboard, i ssx 3 fanns ju möjligheten att åka skidor. Men då är ju ssx så ofantligt tråkigt och för inte tala om overkligt, raila på helikoptern för att sedan droppa ner 10km ner med 10dubbel cork 45 varv, plocka av skidorna och snurra dem runt halsen 20 varv och sedan på igen osv....

Varför kan ingen göra ett hyffsat realistiskt skidspel. Tex som Skate spelen, sjukt snyggt och skön känsla rakt igenom!

Spelet "SNOW", well det är ju en början iaf: https://www.freeride.se/content/5998/ men det ser ju ut som ett 10 år gammalt spel, sjukt dålig grafik, inget newschool tänkande.

Spelet "Freakout" var ju ändå hyffsat, 5 år sedan var det om jag inte misstar mig? Producenterna lovade ju en uppföljare men inget har hänt nu sedan dess?

Tänkte också att vi kan dra upp vilka "skidspel" som finns i dagens tragiska läge.
De jag vet om är:
Mytp 2.5 till Iphone/Ipad, Freakout, ssx 3, Jibberish.
Någon som vet några fler?

Senast ändrad:

FBacklund

Ny medlem
eller hur, "shaun white snowboarding" var rätt skoj har jag för mig, men varför inte bara göra typ det fast med skidor...? finns ju bara massa skitspel, som trådskaparen säger

eller så går man ut och hoppar studsmatta och väntar på vintern istället

Senast ändrad:

Ashtraymofucku

Aktiv medlem
Precis, shaun white var inne på rätt spår men fortfarande inget skön känsla i spelet.
Amped 2 var rätt skönt har ja för mig, men bara snowboard såklart, gaaah!
Köpte nya ssx för att se om de va lika dåligt som ja trodde och det var värre! Hur fasen kan man göra ett sådant sjukt overkligt spel, det har ju ingenting med snowboardåkning att göra, lyckades göra en 23xbackflip samt raila på en helikopter, hur kul är det? Helt värdelöst!
Någon måste få skaparna av skate spelen att göra ett skönt och riktigt skidspel!

Corin

Aktiv medlem
AshtraYmofucku sa:
...ändå så fortsätter de med SSX men endast snowboard, i ssx 3 fanns ju möjligheten att åka skidor. Men då är ju ssx så ofantligt tråkigt och för inte tala om overkligt, raila på helikoptern för att sedan droppa ner 10km ner med 10dubbel cork 45 varv, plocka av skidorna och snurra dem runt halsen 20 varv och sedan på igen osv....
SSX On Tour, där man kunde åka skidor, var faktiskt det fjärde SSX. Och ja, det var overkligt, precis som alla andra SSX, så även det nya. Varför är det så? Det är ju meningen. I allt snack och dokumenterande inför det nya spelet sa ju utvecklarna gång på gång att det nya skulle precis så "over the top" som de gamla, eftersom det var en stor anledning till varför de blev så populära.

Andra spel som finns är väl dom redan nämnda, och sen det som kanske var det första skidspelet (?), Jonny Mosleys MadTrix. Såg det på Gamestop häromdagen, och köpte det faktiskt. 29 spänn, kändes som en bra deal. Har dock inte spelat det än, men det ska tydligen vara extremt dåligt. Iaf om man tror NSG, och det borde man kanske inte alltid göra.

Annars så har ju Jiblife (om det nu inte bara är en enda stor trollning) haft flera insamlingar och kampanjer för att få ihop pengar till att släppa spelet. Inget stort spelföretag har ju velat vara med. Så eftersom de inte har fått ihop nog med pengar, kanske det helt enkelt inte är så att världen vill ha ett riktigt skidspel. Men jag håller med om att ett spel i stil med Skate hade varit sjukt grymt.

j_johansson

Ny medlem
GOS sa:
AshtraYmofucku sa:
...ändå så fortsätter de med SSX men endast snowboard, i ssx 3 fanns ju möjligheten att åka skidor. Men då är ju ssx så ofantligt tråkigt och för inte tala om overkligt, raila på helikoptern för att sedan droppa ner 10km ner med 10dubbel cork 45 varv, plocka av skidorna och snurra dem runt halsen 20 varv och sedan på igen osv....
SSX On Tour, där man kunde åka skidor, var faktiskt det fjärde SSX. Och ja, det var overkligt, precis som alla andra SSX, så även det nya. Varför är det så? Det är ju meningen. I allt snack och dokumenterande inför det nya spelet sa ju utvecklarna gång på gång att det nya skulle precis så "over the top" som de gamla, eftersom det var en stor anledning till varför de blev så populära.

Andra spel som finns är väl dom redan nämnda, och sen det som kanske var det första skidspelet (?), Jonny Mosleys MadTrix. Såg det på Gamestop häromdagen, och köpte det faktiskt. 29 spänn, kändes som en bra deal. Har dock inte spelat det än, men det ska tydligen vara extremt dåligt. Iaf om man tror NSG, och det borde man kanske inte alltid göra.

Annars så har ju Jiblife (om det nu inte bara är en enda stor trollning) haft flera insamlingar och kampanjer för att få ihop pengar till att släppa spelet. Inget stort spelföretag har ju velat vara med. Så eftersom de inte har fått ihop nog med pengar, kanske det helt enkelt inte är så att världen vill ha ett riktigt skidspel. Men jag håller med om att ett spel i stil med Skate hade varit sjukt grymt.
Jonny mosleys har jag spelat för flera år sedan, var väll inte så speciellt. men det ända som jag tycker är något är jibbin!

Ashtraymofucku

Aktiv medlem
Precis Johnny Mosleys Mad trix är det bästa Jibb spelet som finns, bara det beskriver ju ganska bra vad bedrövligt utbud som finns, jag menar
Helt värdelöst, sämst grafik, oldschool skidåkning osv... Kom igen kan inget spelbolag fatta att de verkligen behövs ett riktigt skidspel!

JohanSundstrom

Aktiv medlem
Håller med TS!

Ett skidspel med skön och verklig känsla skulle vara grymt! har alltid saknat det!

Amped 2 var som någon tidigare sa jävligt bra faktiskt.. Dock lite gammalt nu ju!

LinusOnTheLine

Ny medlem
Att säga att "Newschool-skidåkning" är större än Snowboard är ju en ren och skär lögn. Har du ens någon koll på hur det ser ut i USA?
Om det nu är så stort varför finns det bara bra snowboardspel? Jo, för att det har fler utövare vilket leder till en större målgrupp. Större målgrupp --> Profit.

Ashtraymofucku

Aktiv medlem
Men va? Skämtar du med mig? Kanske jag utryckte mig i fel term, menar såklart all typ av friåkning inom skidor, Big mountain, jibb osv.
I dagsläget kan du väll inte påstå att Snowboardåkningen är större än detta? Kolla bara på alla skidfilmer som görs, hur många Snowboardfilmer görs det? Kolla i skidorterna, 80% av friåkarna åker skidor, i parken har skidåkarna majoriteten idag vad jag ser det som iaf.

Hasse_Lindborg

Aktiv medlem
AshtraYmofucku sa:
Men va? Skämtar du med mig? Kanske jag utryckte mig i fel term, menar såklart all typ av friåkning inom skidor, Big mountain, jibb osv.
I dagsläget kan du väll inte påstå att Snowboardåkningen är större än detta? Kolla bara på alla skidfilmer som görs, hur många Snowboardfilmer görs det? Kolla i skidorterna, 80% av friåkarna åker skidor, i parken har skidåkarna majoriteten idag vad jag ser det som iaf.
Görs lika många om inte fler snowboardfilmer fortfarande.. Och kolla in i alperna så får du nog dra ner dina 80% till 60%.. Och mer bräd än skidåkare i parken i alperna oxå så du får nog se till hela världen så är det nog inte så stort glapp. Ta tex Japan som är sjukt stort land på bräda...

Ashtraymofucku

Aktiv medlem
Vi kan fortsätta diskutera här i all evighet om skid eller brädåkningen är störst i dagsläget än fast skidåkningen är större. Men det är ganska off topic här, än om de är ungefär lika stora så har det fortfarande inte gjorts något riktigt friåknings skidspel! Finns ett 20 tal snowboard spel men inget skidspel som är något! Spelbolagen har bara inte fattat att skidåkningen är lika stor som bräda i dagsläget!

LinusOnTheLine

Ny medlem
Ashtraymofucku sa:
Hasse_Lindborg sa:
Skidåkning är större som sagt men inte den målgruppen som spelen vänder sig tyvärr...
Men det är ju för att det aldrig har funnits något riktigt skidspel som har skapat ett intresse för målgruppen!
Men målgruppen är fortfarande för liten. Det är fler som åker snowboard i parker etc. därav en större vinst för speltillverkarna.

Finnarna som sysslar med "kärringkånk" är säkert skitsura för att ingen gör ett spel om deras största intresse. Lika i denna fråga. Det finns för få "Jibbers" (ett ord som är stulet från snowboard-scenen för övrigt) så det blir inte ekonomisk lönsamt att tillverka ett spel. Kolla bara på "Jibb Life", dem fick lägga ned projektet då intresset var för lågt

Så sluta fälla tårar över detta och gå ut och käka en glass på stan samt spana på brudar!

Senast ändrad:
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp