Skidtips?

MiniFritch

Ny medlem
Tja! Jag är en tjej på 15 år som har åkt sedan jag var 3 år. Jag är en hyfsad åkare i pisten, men vill gärna börja köra i parken. Så jag söker efter ett par twintips som fungerar i parken men även i pisten. Typ en ''allmountainskida''
Har kollat in Völkl PRL 155cm, skulle vara nice om ni gav mig tips på bra skidor. :)
Längd: 160cm
Vikt:43kg

HampZz0n

Ny medlem
salomon twenty twelve

rossignol scratch

CoreUPT Pow

dom jag komme på just nu och som brukar rekommenderas till allround åkare i detta forum , har salomon och rossignol skidorna sj och det är 2 förbannat roliga allround skidor som flyter på bra i puder,park och pist, båda skidorna är lite hårda men fortfarande lekfulla om du gillar att göra butters eller leka runt på gupp och andra roliga saker du hittar i pisten. salomon skidan är 91 bred och rossignolen är 84 och du åker ju inte mkt offpist vad jag kan läsa mig till så tror rossignol skidorna i längden 160/167 skulle passa dig som handen i hansken.

MVH

jennyf

Ny medlem
Köp inte allt för avancerade skidor. Många friåkningsskidor idag är riktigt avancerade och kräver både fart och teknik för att komma till sin rätt. De skidor som en duktig åkare anser vara lättåkta och fartstabila kan av en nybörjare uppfattas som "pråmar".
Jag började åka skidor för tre år sedan och då var det i idre. det var jättefint där rekommenderar det starkt då de har långa backar och inte alls så branta. blev intresserad då jag såg bilder och tryckta vykort från platsen.
Förra året var jag i Sälen och detta var med helt ok men dock tyckte jag backarna för en nybörjare var lite för branta. lycka till med att välja skidorna.

snej

Aktiv medlem
Salomon 2012 åker min flickvän på som allroundskida (pist,puckel, park och mindre snöfall). Hon stortrivs med den och tycker inte alls att den känns stor och otymplig. Den relativa bredden upplever hon snarare som att den gör skidan stadigare i landningarna. Kika på 163-längden...

Måste rekommendera k2 sight som jag slog till på för ca 1 vecka sedan! Efter tre dagars åkning så är jag super nöjd! Det fungerar sjukt bra i pisten genom att den har en allterainrocker både fram och bak! Skidan fungerar också bra i park och offpist! :D Dock så vet jag nte hur den känns med mitt monterat då jag valde att montera den traditionellt!
Jag kör idag på 179 cm:arn men 159 eller 169 som de finns också kanske är för stort/ för kort

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Advertisement
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp