skidtips!

mariapelven

Ny medlem
skidtips!
Hej!

Jag tänkte beställa från Sport Conrad och har kollat runt lite men skulle gärna få lite tips på bra telisar.
Jag är 179 lång, åkt en hel del, vill ha ett par som funkar lika bra on som off-pist, medelstyva, midja ca 90, under 20 i svängradie...

Någon som har nått hett tips!?!

Dessa har jag kollat på:
Movement Logic x-seies
Völkl Kendo
Fisher Watea 88
K2 Way back
Line Mastermind
Atomic Panic
Salomon Rocker 2 92
Line Prophet 90
Hagan
Movement Tattoo woman
Movement Source
Black Crows Orb Freebird

/Maria

waxoff

Aktiv medlem
skidtips!
Inget hett tips men... Mina teliserfarenheter är för gamla för att räknas här, men jag Dynafitturar på Black Crows Camox Freebird. En bekants flickvän kör telis on- och offpist på dom och rapporterna är hittills bara tummar upp. Lite mer bärighet än Orb men fortfarande med väldigt goda pistegenskaper så de kan kanske vara värda att lägga upp i din lista?

P.S. telemark pyrenees listar kråkorna tio euro under conrad...

mariapelven

Ny medlem
skidtips!
Tack för det:) ska kolla upp dom!
Vet du hur mycket det kostar att hämta ut ett skidpaket på posten? Beställde en jacka nyss och då skulle det kosta 1200kr att hämta ut den på posten, och den vägde ju ingenting... Tullavgift tror jag det var:(

somebody

Ny medlem
skidtips!
Beställer du från europa kostar det inte en spänn, eller ja frakten från tysken kostar 25 euro för ett par skidor och jag tror det ligger på ungefär samma från telemark-pyrenees (där dom förövrigt är jävligt trevliga och lättsamma att ha å göra med) Angående skidor så funkar det fint att söka igenom freeride-skidor delen då det inte direkt är många som svarar i telemarkdelen, att folk inte åker med lös häl spelar mindre roll. Skidorna upplevs ungefär på samma sätt. Bredare midja och längre radie gör dock jävligt bra ifrån sig när man åker telemark, kortsväng med telisar är jobbigt och tråkigt. Om man inte sladdar då förstås då blir det bara tråkigt istället..

AndyMacTwain

Ny medlem
skidtips!
Kör själv på ett par Völkl Kendo, har mestadels kört i pisten men det ska vara en bra mountain skida. Är helt nöjd med dess prestanda i pisten.

Arfvid

Medlem
skidtips!
Jag hade köpt ett par Fischer watea 88, har kört watea 101 i några år och är supernöjd. second best är nog k2 wayback om du kan få dom i en bra längd. mjuk och skön skida.

Senaste inläggen

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp