Skidväska

kasparv

Ny medlem
Hej,

Jag ska köpa en skidväska och jag har några funderingar.
Får denna skidväska (https://douchebags.com/the-douchebag) plats i skåpen på tåget upp till Åre?
Eller är det bättre att köpa en väska där bara skidor får plats och så köper man en duffel bag där man har pjäxor och kläder i som man kan bära på ryggen?

Pillard

Aktiv medlem
Poängen med Douchebagen är ju att den inte blir större än vad du stoppar i den. Du rullar ju ihop toppen av den till den storlek du vill ha.

kasparv

Ny medlem
Pillard sa:
Poängen med Douchebagen är ju att den inte blir större än vad du stoppar i den. Du rullar ju ihop toppen av den till den storlek du vill ha.
Ja precis, jag har tänkt att ha pjäxor, skidor, stavar, hjälm och kläder i den typ. Sen har jag en annan ryggsäck med lite mer kläder och annat som man behöver. Men tänkte mer om den får plats i skåpen på tågen till t.ex Åre.. har hört att skåpen ska vara små.

Hellis81

Ny medlem
kasparv sa:
Pillard sa:
Ja precis, jag har tänkt att ha pjäxor, skidor, stavar, hjälm och kläder i den typ. Sen har jag en annan ryggsäck med lite mer kläder och annat som man behöver. Men tänkte mer om den får plats i skåpen på tågen till t.ex Åre.. har hört att skåpen ska vara små.
Svaret på frågan är nog, beror på var du hoppar på tåget.
Hoppar du på i Malmö eller Lund så får den plats, efter det så brukar skåpen bli fulla.
(Om det är snälltåget du menar).

Annars kan man väl köpa bagageplats så man slipper bekymret helt.
Har för mig att snälltåget tar 50 kr per kolli.
Ganska skönt att veta att man får plats och att man slipper lyfta in stora saker i de små trånga gångarna på tåget.

klassy

Aktiv medlem
Åkte snälltåget i torsdags från Åre med en douchebag, de får lätt plats i förvaringsskåpen i varje vagn, men även under nedersta slafen om du åker kupé. Vi var två som hade douchebags the douchebag och den andra killen hade allt sitt förutom skidryggsäcken och pjäxorna i den skidväskan. Väldigt smidigt måste jag säga.
Pjäxorna kan du lätt ha hängandes utanför din ryggsäck med booster-strapsen.

När jag åker vanligt tåg så brukar jag lägga upp hela skidväskan på hatthyllan bara. Det brukar alltid finnas plats någonstans, även om det inte är precis ovanför dig.

Skåpen är typ 2m x 2m x 2m, det går i mycket om man går på tåget tidigt.

kasparv

Ny medlem
klassy sa:
Åkte snälltåget i torsdags från Åre med en douchebag, de får lätt plats i förvaringsskåpen i varje vagn, men även under nedersta slafen om du åker kupé. Vi var två som hade douchebags the douchebag och den andra killen hade allt sitt förutom skidryggsäcken och pjäxorna i den skidväskan. Väldigt smidigt måste jag säga.

När jag åker vanligt tåg så brukar jag lägga upp hela skidväskan på hatthyllan bara. Det brukar alltid finnas plats någonstans, även om det inte är precis ovanför dig.

Tack för svaret, det hjälpte mycket. Jag bor i Sthlm så det blir där jag hoppar på tåget. Det blev iaf tillslut en Douchebag så får se hur det funkar men tror inte jag blir missnöjd.

Senast ändrad:

klassy

Aktiv medlem
kasparv sa:
klassy sa:

Tack för svaret, det hjälpte mycket. Jag bor i Sthlm så det blir där jag hoppar på tåget. Det blev iaf tillslut en Douchebag så får se hur det funkar men tror inte jag blir missnöjd.
Härligt! Bra köp! :)

Hoppade också på i Stockholm och det fanns oceaner av plats!

Guseriksson

Ny medlem
Ska du köpa någon skidväska så ska du köpa Douchebag, sjukt smidiga och dessutom snygga. jag har åkt både tåg och flyg med min och det har inte varit något som helst problem

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp