Skifix Big Air i Storklinten!

ST90

Medlem
Nu är det äntligen dags för en tävling för oss norrlänningar! Så pallra er till Storklinten den 16 februari för tävling #1, kommer att köras 3 stycken under säsongen.

Mer finns att läsa på: www.storklinten.se/bigair.php

Poster:

skifixbigair_a3.jpg

Vad roligt! Jag vill vara med, även om jag bor i 08-trakterna. Har aldrig hoppat big air förut. Hur stort är gapet? hur långt är det mellan kick och landing? Kan man slå sig riktigt hårt? (jag är inte rädd att slå mig men spänningen ökar)
Jag hoppas att jag hittar en resa dit.

sugen på att köra. kommer det vara en seriös tävling? alltså stort hopp och bra preparerat? ett hopp altså?

SverigeTomten sa:
Vad roligt! Jag vill vara med, även om jag bor i 08-trakterna. Har aldrig hoppat big air förut. Hur stort är gapet? hur långt är det mellan kick och landing? Kan man slå sig riktigt hårt? (jag är inte rädd att slå mig men spänningen ökar)
Jag hoppas att jag hittar en resa dit.

"Hjälm och ryggplatta är ett krav på alla tävlanden!"
Där rök min chans, ids ju inte vara med om jag måste låna ryggplatta och grejer.
Tänkte bara ställa upp lite oseriöst :)

btw, hur många hopp är det på kvalen osv?
Tänkte så man har en nog stor tricklista om man nu av någon anledning skulle kunna smita för ryggplattan lr helt enkelt låna en hähä ;)

Senast ändrad:
14m långt, är inte det rätt kort?
Fast är ingen höjdare på att uppskatta sådant, bara tänkte.

Blir nog rätt najs tävling ändå, för att vara här uppe!

FelixL sa:

beror ju helt på hur kickat hoppet är. roligare att flyga högt istället för långt.

sak försöka åka dit.
nice anyway

FelixL sa:

Vad jag hört så skulle det vara step-up !
Jag är inte 100% säker men!

Anmäl Er Även Fast Ni Inte Är Dem Bästa!!!! Kommer Bli Roligare Gemenskap Desto Fler Vi Blir! =)))

Såg att de va massa fotografer där. någon som känner till fotograferna?. och som vet vars bilderna läggs ut?, Eller om dom läggs ut i huvudtaget?.

det undrar jag också , + att det var ju massa video filmare också och jag undrar om det kommer läggas upp??

fan vad najs de blev , även om de hopp som tävlingen egentligen skulle ha så vart de mkt bra ! =)

GRYYMT kört av Martin Franklin som vann Senior klassen i skidor och Jonas Ruthberg ? (kmr ej ihåg efternamnet) som vann Junior Klassen i skidor !

Gluend sa:
FelixL sa:

Bara 14 meter? det är ju småpotatis, jag trodde att det skulle vara nåt cirka 22 meter.

Men det viktigaste är ju att man ska ha roligt, eller hur?

SverigeTomten sa:
Gluend sa:
FelixL sa:

Bara 14 meter? det är ju småpotatis, jag trodde att det skulle vara nåt cirka 22 meter.

Men det viktigaste är ju att man ska ha roligt, eller hur?
Nej, det viktigaste är att man vinner.

skön tävling alltså =) fett skoj att filma då alla drog på så rejält, film från tävlingen kommer senare i veckan förhoppningvis, håll utkik bland mina videoklipp eller hemsidan www.sebastianmedia.com. Tyvärr riktigt tråkigt ljus under tävlingen men det får bli som det blir helt enkelt =)

Ok - nu är det bara att ni anmäler er till Skifix Big Air #2 som går den 8/3. Föranmälningar gör att vi som arrangerar kan ha bättre koll på läget och bjuda alla er som kommer på en bättre tävling!

Ännu är det inte tokmånga anmälda, men det pekar mot att bli klart fler än för #1. Jag vill uppmana alla som tänkt åka att föranmäla sej - det blir såååå mycket lättare för oss att få snurr på arrangemanget då...

det är ju #2 nu i helgen! LÖRDAG 8MARS!!! BE THERE!!!!

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp