Skiing around the world 1&2 är det någon som har dessa?

moli

Ny medlem
Är det någon här inne som har böckerna Skiing around the world 1&2 av fotografen Jimmy Pettersson? Jag åkte med honom i ett par dagar när jag säsongade i Verbier för en massa år sedan och är nyfiken på om några bilder från de dagarna kom med i böckerna. Det skulle i så fall vara i kapitlen om Verbier och närliggande orter. Kan inte minnas just nu vilka de andra två orterna var, men det var inte typ Nendaz, Bruson eller Thyon osv utan två små orter på andra sidan dalen. (Inte Ovronnaz tror jag, kan evt. ha varit Champex-Lac men jag är osäker, det var två små orter, måste tänka lite på vad de hette!) Jag har ett par av bilderna han tog, jag åker snowboard, har gul jacka, svarta byxor och grå hjälm och det är en sekvens med foton med Sion i bakgrunden nere i dalen, både där jag hikar och svänger neråt dalen. Och så kan det vara några bilder från väldigt snöig åkning i rätt tät skog. Det hade varit roligt att veta. (Och i såfall skall jag skaffa mig boken!)

Senast ändrad:

moli

Ny medlem
Kanske du kunde skaffa boken ändå och checka själv.
Javisst kan jag det. Jag blev bara väldigt nyfiken när jag idag såg att han gett ut böcker, och tänkte att man kanske kunde få ett snabbt svar här om jag finns med i någon av dem. (Utan att lägga typ 1250kr+ frakt till Norge på att få reda på det). Behöver ju inte ens posta bilder av innehållet här. Det har gått runt 18 år sedan dess så det vore kul att veta, det gör det mer motiverat för plånboken att köpa böckerna. :)

Senast ändrad:
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp