Skillnad på svart färg mellan Stellar Equip och Norrona

Brandtn

Ny medlem
Jag vet det är en lite udda fråga men jag har ett riktigt problem här. d;
Jag har alltså ett par skidbyxor från Stellar Equipment i svart färg och vill köpa en jacka från Norrona också i svart färg, så min fråga är om det går att kombinera dessa två olika märken och plagg i samma färg, från respektive märke.
Vore fint med ett helsvart ställ men det skulle se förfärligt ut om dessa två plagg inte matchar i den svart färgen. (;
Tanken var att köpa jacka från stellar equip men deras passform passade inte mig alls, däremot så satt en jacka från Norrona som ett smäck så det är just därför jag sitter med detta problem. Någon som kan hjälpa mig!? :)

TopiNieminen

Aktiv medlem
Ta med byxorna till jackaffären och prova.
Min åsikt utan att ha jämfört kulörerna är, ja de passar ihop. Men det behöver inte duga åt dig, även jag hade haft jämfört dem. ?

Brandtn

Ny medlem
Jag har tyvärr ingen butik jag kan gå till för att jämföra, iaf vad jag är medveten om.
Bor i Uppsala, enda butiken som verkar ha Norrona är skitotal och naturkompaniet och dom har inga jackor/kläder inne just nu.
Men någon annan kanske har bättre koll och vet att det finns?

mac-O

Medlem
Det här är viktigt på riktigt - helsvart ställ med olika toner av svart på jacka och byxa funkar INTE..:.-)
Jag hade beställt hem grejjorna och provat hemma.

Tottek

Aktiv medlem
Brandtn sa:
Jag har tyvärr ingen butik jag kan gå till för att jämföra, iaf vad jag är medveten om.
Bor i Uppsala, enda butiken som verkar ha Norrona är skitotal och naturkompaniet och dom har inga jackor/kläder inne just nu.
Men någon annan kanske har bättre koll och vet att det finns?
Bränn ner till barkarby outlet!

Vattendroppe

Moderator
Forumvärd
Brandtn sa:
Vore fint med ett helsvart ställ
Nej fyfan! Ingen riktig skidåkare har svarta kläder, har du inte läst köpguiden för skidkläder?!

Köpguiden skidkläder sa:
Minst praktiska är färgerna svart, vitt och brunt. Vitt blir skitigt väldigt snabbt, och svart blir väldigt varmt en solig dag. Samtliga av dessa färger gör sig också dåligt på bild[...]

Att synas med färgglada skidkläder är ännu viktigare om du går på topptur eller ger dig ut på dylika äventyr – man ser varandra bättre i dåligt väder och i en eventuell nödsituation är det fördelaktigt att synas klart och tydligt på berget.
De korta citaten säger egentligen allt!

Det blir dålig på bild, så ingen kommer vilja följa dig på insta - och finns det inte på insta har det inte hänt! Det funkar liksom inte att dra fiskarhistorier om smala rännor och feta drop längre, det måste ut på nätet för att den nya generationen ska tro på dig. Svart är också likställt med brunt, vilket är samma färg som fekalier! Folk kommer missta dig för en kloakråtta. Förmodligen kommer du börja lukta som en också, för svart blir, som du ser i citatet, skitvarmt i solen! Du kommer sky solljust som en vampyr, så fort du ens kommer i närheten av att lapa lite D-vitamin kommer det kännas som att du går genom skärselden! Och sen när du går på tur (alla går på tur hela tiden nu för tiden av dömma av bindningar som folk sladdar runt med i pisterna) kommer du hamna i skärselden på riktigt dessutom. Du kommer vara ute på tur, och på grund av ren uttorkning eftersom du har svarta kläder kommer du klanta dig, ramla och bryta lårbenshalsen och sen kommer fjällräddningen inte hitta dig för du ser ut som en STEN! Och så kommer du att DÖ! Och tro mig, såna med svarta skidkläder glider rakt ner i helvetet, där de hör hemma.

Wangler

Medlem
En annan sak med svart....

Byxa är väl ok...

Men inte svart jacka..
Jag köpte en svart jacka en gång från det då renomerade märket SOS (sportswear of Sweden)
Riktigt coola på 90 talet och bra kvalité..

Nåja den svarta jackan var inte svart efter en säsong i alper och fjäll..
Solen tyckte den skulle blekna å den bleknade som fasiken..

Jag återhämtade mig aldrig från blekchocken under 90 talet utan har de senaste 20 åren bara kört svarta byxor... jackorna har fått variera i färger från blått..rött..grå..grön...

Snödjup

Advertisement
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp