Skistar All 20/21 återbetalning pga stängda gränser.

Skistar All 20/21 återbetalning pga stängda gränser.
Skistar har inför säsongen infört en ”trygg och bra” policy för de som vågade köpa säsongskort 20/21 trots att Corona kunde sätta stopp för planerade skidsemester över landsgränser.

Policyn är snarare mer för aktieägarna än för skidåkarna (har vi hört det förr?).

Om Sverige eller Norge stänger gränserna, och det inte går att åka över gränsen under en tredjedel av säsongen, så erbjuder vi återbetalning för mellanskillnaden mellan SkiStar All motsvarande priset för ett lokalt säsongskort i Åre. Säsongskortet kommer gälla på alla skidorter i det land du befinner dig i. Du får då i Sverige tre skidorter till priset av en och i Norge två skidorter för priset av en.
Redan från start var policyn innehållsfattig. Så jag försöker reda ut lite.
  • När sker återbetalning?
    Det kan kundtjänsten hos Skistar inte svara på. Trots att informationen kom ut hösten 2020 har Skistar inte ”hunnit” arbeta med detta. De behöver åtminstone fram till maj innan ett svar kan komma.
  • Behöver man ansöka om återbetalning, eller sker detta med automatik?
    Skistar har ingen information om detta, men rekommenderar att man själv kontaktar Skistar efter säsongsavslut i maj.
  • Köpt med 15% Early Bird rabatt (Skistar all köpt före 15 oktober), vad gäller?
    Återbetalningspolicyn är bara fin text utan värde.
    (Rent matematiskt har du fått ett erbjudande att betala in 366kr ytterligare om gränserna stänger :unsure:)
    Ordpris 7640kr -15% (1146kr) = 6494kr - Pris för lokalt säsongskort 6860 = -366kr
Jag gillar Skistars anläggningar, men inte deras sätt att bedriva företag.
 
Senast ändrad:
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp