Skistar förkortar säsongen igen - Säsongskort gäller ej på skidtestarhelgen

snorkel

Ny medlem

snorkel

Ny medlem
Vilket borde innebära att det är den perioden som säsongskortspriset gäller för. Skistar får gärna förklara sig. Det är deras marknadsföring som säger exakt vad jag refererar och efter vårens snikenhet så är det väl ingen som tror att Skistar bjuder på något extra. I våras så deklarerade ju Skistar att det var sommarsäsong istället för vintersäsong fast det var skidåkning och inte cykel som gällde och att vintersäsongskortet inte längre var giltigt.

Senast ändrad:

Skistar_are

Ny medlem
Säsongskortet i Åre gäller från första dagen vi öppnar tills dess att vi stänger (4 maj 2014). Köper man ett säsongskort för enbart Duved gäller det 20 dec - 27 april (dvs perioden då Duved/Tegefjäll är öppet).
Ordinarie pris på övriga SkiPass (1-16 dagar) gäller från 16 december till 27 april. Perioden innan eller efter dessa datum har vi reducerade priser och priset avgörs av hur många liftar vi har öppna och kan därför bara köpas på plats och inte i förväg via webben.
Med vänlig hälsning,
Åsa, webmaster SkiStar Åre

snorkel

Ny medlem
Det var ju bra men varför står inte det på hemsidan? Att tro att det är rimligt att det är vintersäsong bara för att det är snö i backarna gäller ju uppenbarligen inte längre på våren så varför skulle det gälla på hösten?

Skistar_are

Ny medlem
snorkel sa:
Det var ju bra men varför står inte det på hemsidan? Att tro att det är rimligt att det är vintersäsong bara för att det är snö i backarna gäller ju uppenbarligen inte längre på våren så varför skulle det gälla på hösten?
Då får vi se till att göra det tydligare. Tittar över det imorgon.
// Åsa

K_A_L

Ny medlem
Jag har en annan fråga fast till samma mottagare, SkiStar alltså.

Vi som har haft säsongskort sommar och vinter har hittills haft 10% rabatt just för att man har haft säsgongskort säsongen innan.
Hur är det med den rabatten? Har hört att den är borttagen!
Vad gör Skistar för att premiera oss som köper säsongskort sommar som vinter? Bara med höjda priser eller?

Skistar_are

Ny medlem
K_A_L sa:
Jag har en annan fråga fast till samma mottagare, SkiStar alltså.

Vi som har haft säsongskort sommar och vinter har hittills haft 10% rabatt just för att man har haft säsgongskort säsongen innan.
Hur är det med den rabatten? Har hört att den är borttagen!
Vad gör Skistar för att premiera oss som köper säsongskort sommar som vinter? Bara med höjda priser eller?
Vi ser över våra rabatter och förmåner från säsong till säsong och ibland gör vi förändringar i dessa. Detta år valde vi att ta bort denna rabatt på säsongsPasset. Kommunrabatten finns kvar och vi har tex sänkt priset på Skistar All kortet.

Jag tar givetvis med din synpunkt till vår ledning inför kommande år.

MVH Åsa, SkiStar Åre

K_A_L

Ny medlem
Nu hjälper inte kommunrabatten mig något om ni inte har tänkt att utvidga den att gälla Östersund också :).

Jag vet att Skistars mål är att blidka aktieägarna med bra utdelning och visa på bra resultat. Att ni har era mest lönsamma kunder i vecko-turisterna som hyr/köper allt ni har att erbjuda.

Mot det förstår jag att jag/vi som har säsongskort, inte bor genom Skistar och absolut inte hyr utrustning av er inte är den grupp som ni kan profitera mest på.

Men vi är ändå trogna kunder som köper säsongskort, år efter år, sommar och vinter.
Vore en fin gest av Skistar att ha någon sorts trogen-återkommande-kund-rabatt.

Mvh
Andreas

linkan_110

Medlem
Alternativt kunde ju de finnas ett riktigt årskort som går att köpa okt-okt och maj-maj? !

Skistar_are

Ny medlem
linkan_110 sa:
Alternativt kunde ju de finnas ett riktigt årskort som går att köpa okt-okt och maj-maj? !
Tack för förslag, kanske ett kort för framtiden. Som sagt så ser vi over våra kort varje år.>
//

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp