Skoter goggles vs. skid goggles?

KaitsuH

Aktiv medlem
Hej! Är skoter och skid goggles helt och hållet samma produkter? T.ex. Oakley Line Miners L säljs här i skoter butiker litet billigare än i skid butiker (med samma färg), men finns det några skillnader mellan dem? Jag kunde köpa skoter goggles här nära hemma, men L-size ski goggles borde jag beställa.

P.S. Inte Line Miners utan några Ridgeline XL (?, har aldrig hört tidigare)

Senast ändrad:
Det finns lite skillnader.
Skid Googles är oftast gjorde för skidhjälm, dvs dom är lite mindre och slimmare passform mot ansikte.
Skotergoogles är gjorda för skoterhjälm.
Bandet som du har runt huvudet har ofta fästpunkten på annan plats är skoter googles.
Skidgoogles är också bättre ventilerade än skoter.

Jag har dock ej testat i åkning hur det är, bara information jag fått.

zerode

Aktiv medlem
Oakley gör inga skoter glasögon, så om det är vinter varianten, så är det samma som skidglasögonen.
Det finns däremot motocross/cykel goggles, där är det skillnad.

Ridgeline XL är en ny modell från dem, för vinterbruk, så om du vill åka skidor eller skoter, så funkar de toppen

KaitsuH

Aktiv medlem
Oakley gör inga skoter glasögon, så om det är vinter varianten, så är det samma som skidglasögonen.
Det finns däremot motocross/cykel goggles, där är det skillnad.

Ridgeline XL är en ny modell från dem, för vinterbruk, så om du vill åka skidor eller skoter, så funkar de toppen
Tackar! Ja måste gå till skoterbutiken och prova, om de passar för mig. Annars måste jag beställa. Småstadsproblem, här finns bara 3 sportsbutiker, och de enda litet större goggles de säljer är Oakley O2 xl, som passar inte väl för mig. Jag har ett par, men de immar ganska lätt.

zerode

Aktiv medlem
Tackar! Ja måste gå till skoterbutiken och prova, om de passar för mig. Annars måste jag beställa. Småstadsproblem, här finns bara 3 sportsbutiker, och de enda litet större goggles de säljer är Oakley O2 xl, som passar inte väl för mig. Jag har ett par, men de immar ganska lätt.
Ja. testa är ett måste, så man vet hur de sitter mot hjälm men framförallt känns mot ansiktet.
Lycka till nu

Karlstad

Aktiv medlem
Det enda jag lagt märke till är att skoter/cross goggles ofta har silikonsträngar i bandet som hindrar bandet från att glida på hjälmen. Kör med samma goggles (dragon) till både skid- och skoterhjälmen och det funkar bra

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp