Skoterskjuts uppför Åreberget fredag 4/12!

Ejje7

Ny medlem
Någon som vet någon som kan skjutsa upp några skidsugna med skoter för en rimlig ersättning imorgon fredag?

Ivo

Aktiv medlem
"Åreberget"..?
tror du att någon, förutom Skistar får köra skoter på skutan?

xviggenx

Aktiv medlem
Wow, undrar om jag ska dra fram min syrliga/humomristiska/informativa gamla post från två år sedan när någon ville åka skoter upp på "okända fjäll i Åre"....

• Haha
Reactions: pd

johngustafsson

Aktiv medlem
Tror skistar kommer älska att civilister börjar köra skoterskjuts upp på skuten!

Karlstad

Aktiv medlem
Pluggade en herrans massa år sen med en från Åre. Han berättade att de lokala pistörerna brukade dra några repor med skotrarna upp för skutan om kvällarna innan de började pista. Vet inte hur mycket sanning det ligger i det men det kanske inte var så kinkigt förr i tiden 😉

JalonD

Medlem
Pluggade en herrans massa år sen med en från Åre. Han berättade att de lokala pistörerna brukade dra några repor med skotrarna upp för skutan om kvällarna innan de började pista. Vet inte hur mycket sanning det ligger i det men det kanske inte var så kinkigt förr i tiden 😉
Det finns nog en del sanning i det, det hade jag gjort! Men det är väl en jäkla skillnad om pistörerna som arbetar där åker något åk än om privatister skapar en cirkus och släpar upp fölk!

• Gilla
Reactions: Ivo

NyslipadeKanter

Aktiv medlem
Hur är det egentligen med skoterspår i Åre överhuvudtaget? Jag har alltid tänkt att om man köper ett hus i Åre så hade det varit kul att ha en skoter att varva skidåkandet med. Men finns det några bra leder eller är mycket avspärrat för nedfarter och vägar?

Ivo

Aktiv medlem
Hur är det egentligen med skoterspår i Åre överhuvudtaget? Jag har alltid tänkt att om man köper ett hus i Åre så hade det varit kul att ha en skoter att varva skidåkandet med. Men finns det några bra leder eller är mycket avspärrat för nedfarter och vägar?
Du får väl ta en titt på fjällkartan samt Väseks hemsida ;)

NyslipadeKanter

Aktiv medlem
Du får väl ta en titt på fjällkartan samt Väseks hemsida ;)
Ah, bra sida!
Hittade denna; tolkar det som att själva pistområdet är förbudzon. Sen verkar det gå en skoterled på Åresjön.
Men ska övriga tolkas som att man får åka där också? Alltså även det mellan skoterleden och förbudzonen?

Antar att det är sånt man får lära sig när man tar skoterkortet. Givetvis missade jag att ta vanligt körkort med ca 2 år från att skoterkort inte längre ingick.
Åre.png

Snödjup

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp