SkullCandy

Wii

Ny medlem
Detta blev kanske fel kategori. men hoppas de är lugnt ändå.

Tänkte höra ifall folk har erfarenheter av Skullcandy här.
Jag sitter och funderar mellan ett par Skullcandy Ti och Skullcandy G.I
Någon som vet några större ljudskillnader mellan dom?
Bas? Diskant?

Tänker ni posta enbart för att säga att några andra lurar är bättre så skit i och posta då, för jag bryr mig inte. Ska ha Skullcandy sen är det inte mer snack om det.
Jag vill höra fakta från folk som HAR provat dom båda! Inte från folk som har provat ena och sen kanske jämnför med Koss PortaPro eller liknande.

Senast ändrad:

kanu

Ny medlem
jag har ett par skullcandy Ti och jag är hur nöjd som helst, klart det finns bättre lurar men man vill ju ha dem för utseendets skull så :)
nu har jag inte testat ett par G.I, så vet inte om det är någon stor skillnad!
bara att du köper skullcandy är bra ;)

add-e

Ny medlem
jag har också ett par Ti och jag tycker att det är lite dålig bas i dom, eller det är nästan ingen bas alls. Gi har jag inte provat men jag tror att det finns bättre skullcandy är Ti.

DaWie

Ny medlem
Jag har ett par skullcandy G.I. Några av de bästa lurar jag vet. Sjukt skarp diskant, kanske lite mycket bas. De sitter också bra på örat också, det är möjligtvis efter många, många timmar du kan få lite ont i öronen då du tar av dig lurarna..

Jag snor denna tråd och frågar lite det är någon som har ett använt ett par skullcandy Icon o har nåt vettigt att säga om dom?

Molnet

Ny medlem
Enda jag har hört om skullcandy är frpn en kompis vars kompis får byta sina stup i kvarten för att dom går sönder. Och det är inte för att han missköter dom utan pga dålig kvalité

jeppenator

Aktiv medlem
skullcandys lurar pajjar lätt.. känner folk som haft sönder både G.I och T.I, kolla på Icon istället.. samma ljud men dom kostar halva priset, väger inte ett skit å så är dom 100 ggr snggare.. om du ska ha skullcandy alltså

H

Hjalles

Guest
jeppenator sa:
skullcandys lurar pajjar lätt.. känner folk som haft sönder både G.I och T.I, kolla på Icon istället.. samma ljud men dom kostar halva priset, väger inte ett skit å så är dom 100 ggr snggare.. om du ska ha skullcandy alltså
Det som är bra med skullcandy är ju att man helt problemfitt får nya lurar om dom går sönder. Jag har lyssnat på både GI och TI och märker ingen skillnad påljudet, det är ju samma membran såå.. Har själv ett par TI och är nöjd med dom. Grym passform och dom sitter stenhårt så att man kan skejta osv med dom vilket är ett stort enligt mej.

Senast ändrad:

SverigeTomten

Ny medlem
Jag har scullcandy TI, jag älskar hörlurarna, fantastiskt bra passform, helt ok ljud och så är dom snygga som fan!

Akess0n

Ny medlem
DaWie sa:
Jag har ett par skullcandy G.I. Några av de bästa lurar jag vet. Sjukt skarp diskant, kanske lite mycket bas. De sitter också bra på örat också, det är möjligtvis efter många, många timmar du kan få lite ont i öronen då du tar av dig lurarna..

Jag snor denna tråd och frågar lite det är någon som har ett använt ett par skullcandy Icon o har nåt vettigt att säga om dom?
håller med dom är riktigt sköna och prisvärda=D jag gillar dom skarpt=D

S

Sandlake

Guest
Har haft ett par TI.. Basen är väldigt mesig när man har på hyfssat låg volym.. Du behöver mer än en mp3-spelare för att det ska bli bra ljud, typ en dator.

Wii

Ny medlem
Okej. Tackar för dom flesta svar här. Dom låter ändå rätt lovade båda två.
Tänkte jag skulle köra dom till min iPod Nano. Så kan nog kunna klämma ut lite ur dom ändå.

Akess0n

Ny medlem
ja gör ¨så:pjag har ett par GI och jag gillar dom mkt det är bra kvalite, snygga bra ljud, bekvämma=Dså dom rekommenderar jag:p

halfwaycrook

Ny medlem
köpte precis ett par skullcandy TI. fett ovärt. du måste ha en ipod eller dyrare mp3 för att du ska få nått ljud i lurarna. på mina två mp3 med mössa emellan, ljudet hörs typ inte. att sedan jämföra med mina icemat, sjuk skillnad. jävligt snygga dock. ipod-köp, annars inte.

oscarius

Ny medlem
yey0ne sa:
köpte precis ett par skullcandy TI. fett ovärt. du måste ha en ipod eller dyrare mp3 för att du ska få nått ljud i lurarna. på mina två mp3 med mössa emellan, ljudet hörs typ inte. att sedan jämföra med mina icemat, sjuk skillnad. jävligt snygga dock. ipod-köp, annars inte.
Håller med dig.
Laddade ner GoPod och låste upp tinitus-skyddet på iPoden och därefter blev allt kalas igen.
Använder dom dock oftast med datorn..

ciao

kujanpaa

Ny medlem
oscarius sa:
yey0ne sa:
Håller med dig.
Laddade ner GoPod och låste upp tinitus-skyddet på iPoden och därefter blev allt kalas igen.

ciao
Lust och länka till GoPod ? :)

Wii

Ny medlem
yey0ne sa:
Jag noterade precis att jag hade en iPod så då är de skit samma.

Lite OT här angående SteelSeries Siberia Icemat
Att jämnföra ett par hörlurar med 7.1 mot ett par Stereo hörlurar går inte.
Ljuden är så olika!
Du får inte en chans att få ut Icemats fulla ljud utan ljudkortet. Jag äger själv ett par Icemat inkl ljudkortet. Dom är guld värda att spela med och är hyffast bra till musik MED ljudkortet inkopplat. Urkopplat kan du lika gärna ta vilka andra hörlurar som helst. Du får inte ut 7.1 ljud ur dom utan kortet. + dom saknar den härliga bas som jag vill ha.
Icemat till iPod med rätt EQ inställningar = diskant enbart. Dom är inte och jämnföra mellan en mp3 och en dator med det rätta ljudkortet. Ljudskillnaden är så stor.

Jag byter mina Icemat mot Skullcandy pga en hel rad många saker.
Dom är nästintill sprängda, iaf dom jag använder, halvtasskit ljud i en mp3, stora som bara fan = otympliga och ha med sig, Ser ut som ett ufo nästan när man går med dom

Men nu var det inte Icemat vi skulle diskutera. Åter till tråden.

oscarius sa:
Håller med dig.

ciao
GoPod, Du skulle inte kunna länka var man kan hitta det?
Skulle gärna vilja jämnföra ljudskillnaden med Skullcandy med och utan tinitus-skyddet.
Om det nu är så värt att ha sånna inställningar på iPoden.

Kom igen fler skriv vad ni tycker om Skullcandy TI och G.I! Jag vill höra så mycket negativt och positivt om dom innan jag tar ett beslut vilka jag ska köpa!

henning2

Ny medlem
Hjalle_S sa:
jeppenator sa:
Det som är bra med skullcandy är ju att man helt problemfitt får nya lurar om dom går sönder. Jag har lyssnat på både GI och TI och märker ingen skillnad påljudet, det är ju samma membran såå.. Har själv ett par TI och är nöjd med dom. Grym passform och dom sitter stenhårt så att man kan skejta osv med dom vilket är ett stort enligt mej.
Jag hade 2 par "plug in" sc lurar, och båda pajade på samma sätt.
Det sprakade i en hörluren nån sekund sen dog den helt, exakt likadant på båda paren och då böt jag till den här modellen, icon kasnek den heter, aja den typ mindre varianten.

men jag fick nya alla gånger.

H

Hjalles

Guest
yey0ne sa:
Är du säker på att du hittat det lilla volymhjulet på sladden? :)

S

Sandlake

Guest
Wii sa:
Tänkte jag skulle köra dom till min iPod Nano. Så kan nog kunna klämma ut lite ur dom ändå.
hade dem till en nano och nej, det blir inte bra ljud

APANBANARNE

Ny medlem
Inte hela välden om de pajjar, det är ju livstids garanti på alla scullcandy lurar... Bytte mina ti för glappkontakt annars har de funkat gryymmt...

elmen

Ny medlem
Har ett par skullcandy GI, och säger bara en sak! KÖP! Helt otroligt sköna :) Men jag har märkt en sak. man får med 2 stycken olika öronkuddar, ett par i tyg och ett par i läder. Dom med läder isolerar mycket bättre och ger ett fetare ljud medans dom i tyg ger ett luftigare ljud. Basen är helt otroligt djup och tung. Diskanten kan vara lite låg dock, men det går att ställa in i en equalizer. Men som sagt ett väldigt prisvärt köp :) ett plus är ju att man får med en snygg kapsylöppnare som sitter innanför en ficka på bågen över huvudet ;)

Edit; Det är livstidsgaranti på lurarna också. Och har du sönder hörlurarna på något vis = ungefär vad som hellst står det så får du köpa ett par nya för halva priset :D

Senast ändrad:

Rydell_Himself

Ny medlem
elmen sa:
Har ett par skullcandy GI, och säger bara en sak! KÖP! Helt otroligt sköna :) Men jag har märkt en sak. man får med 2 stycken olika öronkuddar, ett par i tyg och ett par i läder. Dom med läder isolerar mycket bättre och ger ett fetare ljud medans dom i tyg ger ett luftigare ljud. Basen är helt otroligt djup och tung. Diskanten kan vara lite låg dock, men det går att ställa in i en equalizer. Men som sagt ett väldigt prisvärt köp :) ett plus är ju att man får med en snygg kapsylöppnare som sitter innanför en ficka på bågen över huvudet ;)

Edit; Det är livstidsgaranti på lurarna också. Och har du sönder hörlurarna på något vis = ungefär vad som hellst står det så får du köpa ett par nya för halva priset :D
de e ju skit klen bas i dom, + att mina gick sönder.

inte ens värt att köpa nya för halva priset...

Monis

Ny medlem
Akta er för Koss... Jag har förbrukat många Koss. Ett par jag hade gick sönder efter 1 vecka!

Senast ändrad:

DaWie

Ny medlem
Wii sa:
Jag har mina G.I. till min nano, de kan göra en halvt döv om man så bara vill... ;)

Mina nya Skullcandy iCon är helt underbara till nanon, för då slipper man ha en 3 m lång sladd som man har till G.I.

DaWie

Ny medlem
Wii sa:
Sandlake sa:
Wii sa:
Vilken Generation av Nano? version 1,2 el 3?
2, men ljudspärren inom eu är samma på alla
Nope inte va jag läste om 3 Gen. Läste någonstans att den ska vara krypterad så där ligger jag lite kasst till.
Iaf får väl se hur ljudet blir när jag får hem mina TI.
Jag tror att dina T.I kommer att göra dig mer än nöjd med ljudet.. annars har folk extremt dålig hörsel om de säger att man får lågt ljud med Skullcandy lurar i ipod's

Senast ändrad:

oscarius

Ny medlem
provenzano sa:
Hur svårt kan det vara att lära sig använda google

första träffen på gopod;

http://gopod.free-go.net/
Tack för att någon kunde ta saken i egna händer.

Mina Ti köpte jag 06. fastnade i bildörren och plasten sprack på båda sidor (olika tillfällen).. Tejpade dom och kunde inte längre reglera storleken. Var i park city en helg och sprang förbi deras kontor. Fick ett nytt par på posten idag.

Synd att de är så ghetto och rätt fula. Dock sköna.

oscarius

Ny medlem
Och hur kan ni säga att basen är dålig? Inte särskilt dåligt enligt mig.
Kör bass-test på datorn.

Okej. inte särskilt bra heller, hehe.

Senast ändrad:

1-ICONAGENCY

Ny medlem
Wii sa:
Detta blev kanske fel kategori. men hoppas de är lugnt ändå.

Tänkte höra ifall folk har erfarenheter av Skullcandy här.
Jag sitter och funderar mellan ett par Skullcandy Ti och Skullcandy G.I
Någon som vet några större ljudskillnader mellan dom?
Bas? Diskant?

Tänker ni posta enbart för att säga att några andra lurar är bättre så skit i och posta då, för jag bryr mig inte. Ska ha Skullcandy sen är det inte mer snack om det.
Jag vill höra fakta från folk som HAR provat dom båda! Inte från folk som har provat ena och sen kanske jämnför med Koss PortaPro eller liknande.
http://iloblog.1-icon.se/www?Home&post=68

Nya 2008-2009 Double agent ser ju sjukt nice ut?

T

TT-JONTHE

Guest
Skullcandy bara pajjar ! jeffla skit märke.. IceMat Siberia is tha shiit !

patriknorling

Ny medlem
min brorsa har ett par skullcant T.I tror jag det e, men hans lurar gick sönder när en kompis till honom skulle prova dom och det var typ när kompisen tog i dom. jag själv tycker inte det e så bra ljud i dom lurarna för det e typ ihåligt ljud knappt någon bas:/.
någon som har provat skullcandys smokin buds och kan säga om dom e bra eller inte om det e bas ock sånt.:D

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Advertisement
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp