Smala pjäxor med hög vrist?

ARW81

Ny medlem
Nu har jag varit runt och provat hur många pjäxor som helst i de butiker som finns nära mig. Alla är antingen för breda eller klämmer över vristen eller båda. Verkar som att jag behöver gå över till näthandlare och då vill jag be er kunniga om råd.

Vad skulle ni rekommendera för relativt smala fötter (98 mm) med hög vrist? Letar efter flex runt 110.

Fattar att det är skitsvårt att ge råd över nätet men jag har liksom inga alternativ kvar känner jag.

ktmgurra

Aktiv medlem
Vad har du provat ?
Har själv vad familjen kallar "bananfot".
Åker på Hawx Ultra 130 och när jag väl pinat på mig dem ( kan ta sjukt lång tid ibland beroende på temp-nästa aldrig utan tårar) sitter de som en smeck ( efter "lite" moddning )

Drkosmos

Medlem
Var har du testat pjäxor? Lokala allaround-sportaffärer eller någon dedikerad alpinbutik? Tror du kan få svårt att hitta det perfekta paret på nätet. Även om det känns omständigt så tror jag en resa till en erkänd bra pjäxbutik med kunskap och möjligheter att modda är att föredra.

Som sagt svårt att ge råd över nätet, men det låter som att vi har ungefär samma typ av fötter. För mig löste ett par Tecnica Cochise 120 det problemet. Dock inte utan en hel del karvande och tweakande, så gå till en kunnig bootfitter. Det är det värt alla gånger.

supercross

Aktiv medlem
Har du hög vrist brukar treskals pjäxor vara värt att testa.
Exempelvis DalBello Krypton 110 ID/ Il Moro eller en full Tilt av smalare variant.
Gå som det har rekommenderats tidigare i tråden till någon kunnig butik.

KaitsuH

Aktiv medlem
Har du hög vrist brukar treskals pjäxor vara värt att testa.
Exempelvis DalBello Krypton 110 ID/ Il Moro eller en full Tilt av smalare variant.
Gå som det har rekommenderats tidigare i tråden till någon kunnig butik.

Jep. 3-skalspjäxor! De enda pjäxor, som inte gör ont för mig, är Dalbello Panterra.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp