Smalare bak än fram!

PatrikL

Ny medlem
Var och köpte en bräda häromdagen på Stadium, efter att ha åkt på den 1-2 dagar så märkte jag att den är smalare fram än bak, eller tvärtom. (beror på vad man anser är fram) Detta är hursom helst jätte oskönt, så jag undrar om det går att lämna tillbaka en bräda till Stadium med både repor och grippa?

Och om det inte går, ska jag köra med smala fram eller breda sidan fram?

Och till villken nytta är den smalare i ena änden än andra? Brädan är av märket "Warp" och jag byggde ihop alla saker själv.

Tacksam för svar / Patte the skibummer!

B

BigAir

Guest
1. Kolla noga innan du köper, jag beställde en bräda från Junkyard.se som det stod att den skulle vara 8", den var nästan 9", Som tur var mätte jag den när jag fick den. Och märkte då att den var för bred så jag la inte på nå grippa/trucks, så det var bara att skicka tillbaka den till junkyard och byta till en annan. Bra att junkyard har återköp på sina varor om man inte diggar dom, = beställ från Junkyard.se :p Men nu är det ju ändå försent.

2. Tror nog INTE du får pengarna tillbaka om du kommer in och säger: "Hej jag köpte en bräda, har lagt på grippa och åkt street med den. Nu har jag märkt att den är smal där bak och bred där fram, kan jag få pengarna tillbaka?" Det lär inte funka!

3. Ta en chansning och knäck den. Kanske får du byta till en likadan (hehe), kanske får du pengarna tillbaka, kanske får du ingeting. Men låt inte mamma veta att du knäckt den med flit för om du inte får nått kanske hon tycker synd om dig och köper en bättre bräda som håller.

4. Vet icket vad som ska vara fram och vad som ska vara bak, försök lista ut villken kan som går mest upp/minst ner.

Nu blev det ju ett långt svar :D

/ FH

skidnarkoman

Ny medlem
prova dig fram till vad som är skönast: breda eller smala fram. som sista utväg kan du ju alltid köpa en ny bräda från t ex stale.

koehler

Ny medlem
sälj den och köp inte warp eller nåt sånt, lägg hellre kulorna på "riktiga" brädor.

MarcusAvila

Ny medlem
Dom flesta brädorna är olika i nose/tale, så bry dig inte om det.. Vanligast är att köra med den smala som tale, men det är ju en smaksak.. Samma sak gäller längden på de två, tailen vill man ha längre och nosen kortare, jämnför, kan nästan garantera att den "tjocka" delen på din bräda är kortare än den "smala".. Därför vill dom flesta köra med den smala som tail..

Peace

v-larsson

Ny medlem
du ska ju kolla på kickarna. den ena kicken är lite brantare änn den andra. denna ska du ha som tail. min warp bräda är också lite utformad så.

deza

Ny medlem
Hmm öhh snackar vi en skate eller snowboard här egentligen?

En snowboard brukar vara lika bred på nosen och tailen men inte alla.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Advertisement
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp