Snö i Trysil just nu?

jarnebring

Aktiv medlem
Snö i Trysil just nu?
Panikade lite och bokade Trysil efter nyår. På sajten säger dom 66 cm, men går man in på de olika områdena är det mindre. Högegga har t ex bara 33 cm? Någon som är där och kan ge en kortfattad rapport om åkförhållanden?

jarnebring

Aktiv medlem
Snö i Trysil just nu?
Ok, svarar själv. Inte så bra. Det har snöat lätt i ett par dagar. Men det ligger på nollan och är blöt kramsnö och man har inte pistat så det är fruktansvärt tungåkt. En av mina tjejer har bara race-skidor med sig och är inte jättenöjd. Vet ej varför man väljer att inte köra med pistmaskiner!? Lützen-dimma. Idag kan det nog komma regn längst ner

JohanSundstrom

Aktiv medlem
Snö i Trysil just nu?
jarnebring sa:
Ok, svarar själv. Inte så bra. Det har snöat lätt i ett par dagar. Men det ligger på nollan och är blöt kramsnö och man har inte pistat så det är fruktansvärt tungåkt. En av mina tjejer har bara race-skidor med sig och är inte jättenöjd. Vet ej varför man väljer att inte köra med pistmaskiner!? Lützen-dimma. Idag kan det nog komma regn längst ner
Låter deppigt :(

Mountain_Man

Aktiv medlem
Snö i Trysil just nu?
Riktigt bra med snö lite högre upp på berget. Tyvärr är sikten usel, men snön är fin. Blött nere vid Turistcentret men torrt och fint uppe vid Skihytta där jag sitter just nu. Kommer att bli riktigt bra när molnen lättar! ;-)

/Mm

jarnebring

Aktiv medlem
Snö i Trysil just nu?
Det var så ruggigt dimmigt högre upp. Ganska tung snö idag också, fortfarande opistat (?) men den hade sjunkit ihop och pisterna var inte lika mjölksyreframkallande som igår. "Vårförhållande" längst ner, dvs milkshake.

Senast ändrad:

Igel

Medlem
Snö i Trysil just nu?
Tack för rapport. Keep them coming! Ska dit om 2.5 vecka. :rolleyes:

GoranC

Aktiv medlem
Snö i Trysil just nu?
Inte var Trysil deppigt i går inte, jäkligt dimmigt bara dom översta 100 metrarna men för övrigt ypperlig skidåkning i varierad snö:) lite problem bara med nedisning på ett par liftar som stod still delar av dagen.
Men framförallt är det riktig vinter med mycket natursnö, det är lika mycket snö nu som det var under hela förra säsongen, och att dom inte tar fram pistmaskinerna på morgonkvisten är bara ett plus.

/GC

jarnebring

Aktiv medlem
Snö i Trysil just nu?
Det var helt ok, men lite för blött för min smak. Gärna några grader kallare om jag får önska. Men va fasiken, det är ju i alla fall vinter. Fast med lite regn.

Senast ändrad:

Nitro_Kimmo

Ny medlem
Snö i Trysil just nu?
Kom precis hem efter en hel vecka där uppe.. Fageråsen är lite högre upp. Där vart backen ny pistad när man åker upp toppekspressen liften. + jäkligt god öl hade dom också:)

akemjuk

Ny medlem
Snö i Trysil just nu?
Helt fantastiska förhållande i Trysil. Midjedjup på snön utanför pisten. Snön är så lätt och mjuk så man märker inte att det är så uppkört. Har aldrig upplevt bättre förhållande i Trysil någonsin.

johan

Administrator
Snö i Trysil just nu?
Igår skickade Skistar Trysil ut detta, ser ju inte så tokigt ut :)

GoranC

Aktiv medlem
Snö i Trysil just nu?
På väg upp:)
Det var fantastiskt bra förra helgen och nu har det kommit dryga halvmetern till
Drygt en och en halv meter nu i Skihytta å Fageråsen

/GC

Snö i Trysil just nu?
Ser ju helt grymt ut så vad fasiken jag passar på å ragga lite här med, dela boende trysil vecka 6-7? Någon? :D

Friede

Medlem
Snö i Trysil just nu?
Kan bekräfta att det är grymma förhållanden i Trysil nu. 50 cm fluffigt, även stora ytor uppe på kalfjället är pudriga. Tyvärr flatljus i den högre terrängen, men man kan ju inte få allt.

Mountain_Man

Aktiv medlem
Snö i Trysil just nu?
En lätt "bump". Det är mycket snö i Trysil nu...

Tyvärr var vädret blandat vid mitt besök i lördags. Dimman låg tung över kalfjället och det var bitande kallt där snålblåsten kom åt. Efter lite trevande runt på fjället fastnade vi vid Skihytta där vi ned mot trädgränsen hittade fantastiska snöförhållande och kunde köra ospårat i omkring 60 cm powpow hela eftermiddagen. Se bilden ovan (som vanligt är det betydligt brantare än bilden ger sken av).

När solen dessutom tittade fram blev det rent episkt. 60 cm torr snö på en halvfast botten, totalt uppskattningsvis 150 cm snö innebär det bästa snö jag någonsin kört i Trysil! :)

/MM

Balzamon

Ny medlem
Snö i Trysil just nu?
Hej!

Ska åka upp till trysil nu på ons-sönd och undrar om några andra är där under den perioden? Någon som vet om snöförhållande fortfarande är så bra som de verkat vara en tid nu? Kan man förvänta sig lite off-pist åkning eller är lavinfaran stor?

Pistgubbe

Medlem
Snö i Trysil just nu?
Hej, skjuter in en fråga till: Finns det någon puckelpist i Trysil nu? Hörde från en kompis att den som brukar ligga skiers left om bygelliften i Högegga var pistad för några veckor sedan. Finns det någon ersättare?

(Har i-landsproblem med skidval när jag skall dit om några veckor.)

Alfakrull

Medlem
Snö i Trysil just nu?
8o:an är pistad ja, det stämmer. Det började de med förra säsongen. Det skulle anläggas en ny puckelarena men en skidlärarkompis sa att skidskolan aldrig fick reda på att de var ansvariga. Under Lieexpressen, brevid 61 tenderar det att bli en okej men ostrukturerad puckelpist.

Ser ut som att det kommer snöa på ordentligt kommande vecka. Själv åker jag upp om två veckor igen.

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp