Snöläget i Åre säsong 14/15

S

Strupsi

Guest
Hej !

Skapar denna tråd för folk som vill veta hur snöläget i Åre med omgivning utvecklas under denna säsong. Såg på webbkameran att man fixat skapligt med snö i Duved, antar att det kommer öppna hyfsat snart ?

grimschold

Medlem
Med lite tur öppnar Duved till helgen. Mina källor är dock väldigt trötta efter all snösprutning nätterna lång

silverling

Ny medlem
Idag ska det vita guldet har kommit till Åre! Får se om det är där för att stanna dock... :eek:

Senast ändrad:

martinbolin

Ny medlem
Har hört att det kommer bli en lika dålig vinter i år som förra året. 2 meter snö i USA = inte bra för Sverige.. :(

S

Strupsi

Guest
Hur ser det ut nu efter regnet, försvann all snö ? :(

Tyvärr är det så, bara allra längst upp på toppen det finns snö kvar. Men pisterna håller bra klass för att vara första veckan i dec.

starberger

Medlem
Jag ska upp till Åre på skidtestardagarna i helgen som kommer (12-14 dec). En nedfart och en lift öppna i dagsläget. Tror ni de hinner öppna upp lite fler backar till dess? Verkar i alla fall som det ska vara minusgrader nästa vecka.

listagangstern

Aktiv medlem
starberger sa:
Jag ska upp till Åre på skidtestardagarna i helgen som kommer (12-14 dec). En nedfart och en lift öppna i dagsläget. Tror ni de hinner öppna upp lite fler backar till dess? Verkar i alla fall som det ska vara minusgrader nästa vecka.
De öppnar VM8:an på Lördag i alla fall.

unicorn_231

Ny medlem
Hamrebacken i duved är riktigt bra om du är bland dem första där. Lika så i Vm 8:an. Just nu ser dem ut att fokusera mer på WC tävlingen till helgen och den backen än oss vanliga dödliga. Men först i backen, bra carving.

sate

Ny medlem
Ohoj!! Mitt hjärta skulle må väldigt bra av en liten update gällande snöläget. Börjar man kunna röra sig i off-pisten? Hur ser detta år ut jämfört med tidigare?

I pisten är det ok, men blir uppåkt och isigt på eftermiddagen. Utanför är det alldeles för lite snö. Testade ett åk och de nya skidorna ser några år gamla ut..

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Advertisement
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp