Snöläget i Norge?

Gamlingen

Ny medlem
Ja som rubriken låter. Hur är läget på olika orter i grannlandet? Jag (och kanske fler) är nyfiken på snöläget både på skidorter och topptursparadis. Har inte hittat nåt som liknar svenska snörapporten, och inte heller friflyt verkar ha nåt samlat grepp. Vart är det idé att åka?

Björn

tokkson

Medlem
Ær på sørlandet. Førra veckan var helt sinnesjukt bra. Idag drog ett regnvæder in, men i høgfjællet ær det rætt OK ændå.

Røldal har haft i snitt 30 cm per dag i 10 dagar nu, Haukelifjell kørde jag 50 cm puder i senast idag, Voss var sinnesjukt bra (50cm+ fresh) i onsdags, Hovden har bra snødjup, men tror regnet kan ha tagit hårt dær.

Vet inte hur beskonat Røldal var från regnet, hoppas det mesta kom som snø. Ska ev. dit imorrn och checka læget.

Længre norrut har Stranda och dæromkring varit galet bra sen nyår (sogn og fjordane).

Kort och gott: Helt. Jævla. Galet.

STOR lavinfara dock. Har bara kørt resort, gick ut på vanliga fjællskidor en svæng och det slæppte fan øverallt.
Kanske regnet fixar till ett schysst pansarlager nu nær kylan kommer igen (minus 10-20 i helgen), så man kan gå lite tryggare.

Chip chop!

Edit: skiinfo.no har varit pricksækra i sina snøvarsel. Sjukt mycket fin info dær. Min bibel de senaste veckorna!
Annars funkar ju gamla goda yr.no?

Senast ändrad:

Andee

Ny medlem
Myrkdalen har sjukt mycket snø och det væntas mycket mer de kommande dagarna.
I Hemsedal har det snøat mycket de senaste två veckorna så snølæget børjar bli hyffsat bra æven hær.

andydude

Ny medlem
Kan si det sånn at du ikke lenger finner bra pudder under 1000 høydemeter noe sted i norge, men masse snø er det! Vestlandet har fått godt over 200cm flere steder, men med gårsdagens regn og den kommende kylan så blir det svært høy skredfare, løsner det nå så er det game over for å si det sånn. Fikk kjørt bra pudder i voss forrige uke, men nå som alt har blitt betong setter jeg kursen for alpene, vinden har vendt ;)

sirkomik93

Ny medlem
Gamlingen sa:
Ja som rubriken låter. Hur är läget på olika orter i grannlandet? Jag (och kanske fler) är nyfiken på snöläget både på skidorter och topptursparadis. Har inte hittat nåt som liknar svenska snörapporten, och inte heller friflyt verkar ha nåt samlat grepp. Vart är det idé att åka?

Björn
Jag var i Trysil förra veckan och det var inte mycket snö där då, men härlig och väl preparerad pist så deppa icke ;)

Grilljanne

Ny medlem
sirkomik93 sa:
Gamlingen sa:

Björn
Jag var i Trysil förra veckan och det var inte mycket snö där då, men härlig och väl preparerad pist så deppa icke ;)
har snöat en del den här veckan, kanske 20cm.

axlhell

Ny medlem
Har varit och turat hela veckan i Tromsö/Troms, det har varit helt grymt, massor med snö på läsidor och snön sitter fint på de ställen vi har åkt och grävt. Prioritera bort Kvalöya och dra mot Brevikseidet ist, bra mkt bättre där. Glöm bara inte att göra er egen säkerhetsbehömning innan ni åker.

Gamlingen

Ny medlem
Förra helgen fina förhållanden i Stranda och Sunnmöre, det snöade som fan fre och sö,men sol på lö. Enligt skiinfo.no snöar det som fan nu också, både där och i Röldal. Och det ska fortsätta till på fre, sen klarna upp. Kallare i Röldal, risk för tung snö i Stranda. Den som har chansen bör ta den!

burgars

Ny medlem
Men det verkar ha varit plusgrader överallt i lördags, kanske också med nederbörd på vissa håll.

peboan

Ny medlem
Någon som vet hur det är i trysil?
Skall dit under påsken men är lite orolig över vädret just nu,
funderar kanske på byta ort .

peboan

Ny medlem
park, usch nej ;) Hur ser det ut i områdena runt hoyfjellscenter, dvs typ ovanför trädgränsen, tomt på snö eller
finns det nåt kvar?

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Advertisement
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp