snurra av från boxen?

Victors

Aktiv medlem
snurra av från boxen?
tja.

besökte Lindvallen och Tandådalen i veckan och åkte en del på boxar och rails. Lärde mig 270 upp och att landa switch. Men när jag försökte snurra 270 av från boxen så fick jag ingen rotation. Så nu till frågan, hur gör ni för att få så mycket rotation som möjligt när ni ska snurrar av från en box alternativt ett räcke? Sedan undrar jag också hur man får grepp om boxen så man kan göra pretzels :).

/V

SteezeKing

Medlem
snurra av från boxen?
Som sagt försök låsa med skidan och ta i med hela kroppen tillslut så blir de lättare o så behöver man inte ta i såhårt så man ser ut som en clown

snurra av från boxen?
lånar tråden lite,
jag har samma problem att det känns stumt när jag ska snurra av boxen. Jag får ingen rotation alls. bara att jag åker bräda.
något tips?

pege

Medlem
snurra av från boxen?
när jag lärde mig pretzel förra veckan så försökte jag bara att locka skidan och då gick det nästan av sig självt :O
och för mig brukar det vara, om jag ska snurra 270 av så försöker jag inte att tänka på att jag ska göra de .. haha låter kanske weird men de går för mig :P sen om du vill göra 270 av så kan du ju sätta din högra skida om du railar åt vänster inte helt uppe på boxen som asså lite på sidan av den så att den sticker upp typ, då blir det mkt lättare också :)

Spangel

Medlem
snurra av från boxen?
ok nu är jag inte så bra men locka är ju bra sen tycker iaf jag att om man inte riktigt for till rotationen är de skönt att korrigera de me shifty :)

kimaeh

Ny medlem
snurra av från boxen?
Flerkz-AG: Rotationen sitter inte i nacken. När du vrider nacken följer oftast axeln med och det är där rotationen sitter.
Tänk på att vrida axeln och höft och poppa sen ska ni nog vara av boxen med en fin snurr. Allt sitter i träning, sen ska man inte tänka alltför mycket på hur man gör det och bara göra det, det funkar för mig.

/J

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp