Söker en månad i snön

ntornqvist

Ny medlem
Hej alla. Jag har nyligen fått en möjlighet att vara ledig under januari och söker därför förslag och goda råd till hur spendera tiden på bästa sätt. :)
Kanske har just Du ett ledigt boende eller ett favorit berg som du kan dela med dig av.
Är 44 år men besitter inte extremt mycket erfarenhet av offpist utan åker mer pistade backar. Kanske kan månaden lära mig mer av puderåkning men nu är den kunskapen begränsad.
Tar tacksamt emot alla förslag och tankar.
// Nicklas

telemarkus

Aktiv medlem
En månads ledighet för skidåkning, vilket jackpot, gratulerar Nicklas!
Om du vill utveckla din offpiståkning till max, boka in dig på ett par av UCPAs offpistveckor i följd (gärna på samma ort för smidighetens skull), föreslagsvis "Ski off pist Toute neige" följt av någon av deras skidsafari-veckor. Boka sen in resterande två veckor på någon schyst ort eller håll möjligheterna öppna så att du på kort varsel kan välja något ställe med bra snöförhållanden.

carl_couloir

Aktiv medlem
En månads ledighet för skidåkning, vilket jackpot, gratulerar Nicklas!
Om du vill utveckla din offpiståkning till max, boka in dig på ett par av UCPAs offpistveckor i följd (gärna på samma ort för smidighetens skull), föreslagsvis "Ski off pist Toute neige" följt av någon av deras skidsafari-veckor. Boka sen in resterande två veckor på någon schyst ort eller håll möjligheterna öppna så att du på kort varsel kan välja något ställe med bra snöförhållanden.
Grattis!!!

Instämmer med att exempelvis två veckor med UCPA är kanon! :) om mitt skidlärarhjärta ska vara lite petigt så hade jag föreslagit först en vecka ski ordinarie dvs. traditionell skidskola där du är som en nyfiken hök på instruktören med frågor osv. (vi brukar gilla intresserade kunder) för att förbättra tekniken för då kommer du få ut så mycket mer av din offpist-vecka eftersom det inte nödvändigtvis är så att den instruktören/guiden du har under den veckan är skidlärare det kan vara en bergsguide istället eller både och i den bästa av världar.

Bon ski!
/C

Snödjup

Advertisement
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp