Söker fler folk till resan till alperna.

Avvepavve

Ny medlem
1 kille och 1 tjej (eventuellt 1 tjej till) söker mer folk till en "random-resa".

Målet och problemen:
Vi har inte fixat boende eller jobb, men vi har hursomhelst bestämt oss för att fara dit. Till alperna alltså. Vi vet nämligen inte heller riktigt vart vi ska fara, lutar nog åt Bad Gastein eller Chamonix. (Kom med förslag)

Lite om oss:
Vi vill ut och göra något, se världen. Därför (eftersom att vi är uppvuxna i skidbacken) tänkte vi ALPERNA!! Vi är positiva, håller rent efter oss och är alltid öppna för att prova på nya grejer. Vi är alltså inget åtslutet sällskap som kommer att sitta i ett hörn och lägga pasians istället för att hänga med er.
Detta är vår första säsong och vi kommer verkligen ge allt för att få resan och målet att gå i uppfyllelse.

Lite om de vi söker
Trådskaparen är inte alltid lika speedad som tråden kan antyda att han är och vi söker därför efter personer med det viktigaste sökordet av alla: "Laidback". Vi hetsar inte upp oss över småsaker och det vill vi inte att ni gör heller!

Planen:
Vi två (möjligtvis 3) som redan känner varandra, hör av någon/några av er på forumet. Vi bestämmer resmålet och sedan bokar vi resa, boende på t.ex. vandrarhem och sen tar vi resten på plats.
OBS!!! Vi vill fara slutet av november, början av december (Lättast att hitta jobb/bostad då!) OBS!!!

Vad jag vill:
Är att, om ni känner er träffade och tänker att "fan vad jobbiga de här personerna låter" (eller tvärtom), kanske ni känner att "jag är precis rätt mängd laidback", skriv till arvid_bur@hotmail.com, eller i tråden. Sedan tar vi det därifrån..

Mvh,
Avve

Ps. Planen och målet kan ändras, det viktiga är att vi tar oss dit och har kul! Ds.
Ps2. Vi är INTE långsamma i dusch-utrymmet! Ds.

Senast ändrad:

Linusrejl

Ny medlem
Jag och en polare har väl en liknande plan, vi sticker ner till alperna runt den 6 januari och fixar boende o nåt extra jobb på plats, just nu verkar Val disere det mest lockande! Hör av dig till linus@rejl.se om det är intressant.!

Nybergh

Ny medlem
Tjena tjena...
Är en som ni så fint kallar "laid-back" tjej på nitton år som har tänkt åka ner och jobba i Alperna.
Har inget jobb eller någon bestämd destination så är rätt öppen för förslag. Hade varit skoj att ha några sköna människor att åka dit med :)
såå, keep in touch :) Adda msn om du vill; Anja_gbg@hotmail.com

Wunder

Ny medlem
Om ni har lust att välja Chamonix (eller annan fransk ort) istället för Bad Gastein, så kan jag skriva upp mej!
Min plan är liksom er att åka ner och säsonga, men har ej skaffat jobb eller boende än.
Jag kommer åka ner med bil och har då plats för max 4 pers till i bilen, att samåka flera tror jag blir billigaste sättet att resa dit.

Gattuso

Ny medlem
vafan, det låter som en kontaktannons för trekant, dessutom en ganska hårt styrd sådan...

Avvepavve

Ny medlem
Jag brukar säga att man ser det man vill Gattuso. Tyvärr är du fel ute om det är sådant du letar efter ;)

Nähmen skämt åsido så har jag märkt det också, men vafan. Så länge folk svarar och låter positiva är jag nöjd :D

Avve

pajkaluen

Ny medlem
uuueeh.. give it up med the paranteserna (förfan). skitjobbigt att läsa.. gå om svenskaklassen på gymnasiet.

Avvepavve

Ny medlem
Det gör jag om du bara kan stop using engelska i mitten av dina meningar. (Om det inte gör dig något.)

Jag har tillochmed delat upp texten i spalter för att göra den mer lättläst.
Är det fortfarande jobbigt att läsa då.. Då kanske du borde gå om svenska-kursen på gymnasiet.

"Give it up" med spydigheterna. Tycker du att jag ska ändra något med texten så säg det, förolämpa mig inte, så jävla onödigt.

Avve

D

DDotter

Guest
Jag drar till Chamonix för att plugga franska. Är åtminstone "laid-back" med en fot på jorden, inte född i skidbacken men älskar det, samt livet och äventyret utomlands! (bor på Cypern nu sen cirka tre mån..). Jag kan vara lite långsam i duschutrymmet, men klarar då av att ta "en spark där bak". Självklart låter ni mer än jobbiga men det är jag oxå så hör gärna av er om ni inte stuckit iväg än! Ps. Patiens lägger jag nog ibland, men framförallt är jag en jäkligt glad person som alltid vill hitta på saker! Ds.

wesslan88

Ny medlem
hejsan jag är väldigt sugen på att åka iväg. för min del spelar inte resmålet jätte mycket roll utan känner mer att jag behöver komma iväg...så länge det finns snö trevligt folk och afterski är jag me...är en skidkille på 20 basst oerfaren vad gäller att bumma lätt att ha med bjuder mer än gärna på mej..håller på att göra lumpen så ja har inte haft jätte mycket tid att kunna planera resa eller nått annat..muckar i dec så blir att jag åker vid jan t.o.m. slutet av mars..hade dock lite planer på att åka till sölden..hör gärna av er om ni kan tänka er att åka me mej.. t_wesslau@hotmail.com
ps jag har fått utbildning på hur man duschar fort..;)

Natha

Ny medlem
Hej!
Jag har precis sätt till att få tummen ur röven och skall försöka ta mig iväg, bor i london för tillfället så försöker snickra ihop något härifrån. Är van vid att bo med folk med varirande förmåga till att ta hand om sig själva och sin skit, åtta tjejer i samma lägenhet, och är glad och positiv och älskar skidåkning så. Har ni kommit någonstans i era planer? Jag åker härifrån någonstans runt juletider och till alperna i samma veva...

nathalie-hansson@hotmail.com om ni vill snacka mera!

Topp