Söker folk att säsonga med 18/19 i alperna eller Kanada

Shellstrom

Medlem
Söker folk att säsonga med 18/19 i alperna eller Kanada
Jag har lyckats göra en deal med jobbet och kommer att kunna jobba på distans från mitten på december till slutet på mars och tänkte spendera så mycket tid som möjligt på ett par skidor!

Jag velar lite på om det roligaste hade varit att åka någonstans i Kanada eller om man ska stanna hemma i Europa, rent krasst är jag öppen för förslag om man hittar lite roligt folk att åka med!
Mitt fokus är helt klart på skidåkningen, inte på en festresa även om jag är väldigt svag för öl och speciellt efter skidåkning.
Valet av skidort kommer alltså att väljas efter resesällskap och skidåkning, inte öppningstiden på barerna eller bästa allsång.

Jag åker gärna väldigt mycket offpist, har inte gått så mycket på tur men vill försöka göra mer av det. Dock ligger fokus fortfarande på neråt och inte uppåt. Jag har tidigare varit i Fernie, Chamonix och Cervinia/Zermatt. Alla tre har sin charm men skulle jag välja en favorit så ligger Fernie högt på listan över ställen jag skulle vilja säsonga på, även om jag var där på en blixtvisit sent på säsongen.

Jag har tidigare drivit eget som fotograf, så att fotografera och filma är nått som jag tycker är väldigt roligt och vill göra väldigt mycket mer av under den här tiden. Skulle ni också vara intresserade av det så är det en stor bonus, om inte minst att ni vill ha lite feta bilder och vill åka framför kameran!

Jag kommer att jobba lite grann på distans och även köra några komvuxkurser på distans, så de dagarna som inte går att åka på eller kvällar kommer jag att försöka röja undan så mycket jobb och plugg som möjligt för att sen stå på skidorna resten av tiden!

Jag är snart 30 år, något över medelåldern av dem som söker folk att säsonga med här känns det som, men tveka inte på att höra av er så kan vi spåna vidare. Det är trots allt några månader kvar till säsongen tyvärr...

Skriv här i tråden, skicka pm eller skriv på fb (https://www.facebook.com/sebastian.hellstrom)
Här av er!
/Seb

Topp