Söker Säsongsarbetare till Davos

Jofin

Medlem
Tjena!

Jag flyttade till Davos i Schweiz nàr jag var 21, för 9 àr sedan. Ville bara göra en säsong men blev fast i Alperna, härlig àkning, härliga människor...
Nästa vinter öppnar jag en egen restaurang uppe i backen i skidorten Parsenn/Gotschna. Eftersom jag vill ha lite svensk flair söker jag killar och tjejer, som vid sidan om skidàkningen, vill jobba pà en super mysig restaurang/pension. Billigt boende och gratis skidkort kan ordnas :)
Kan nàgon tala om för mej var jag ska annonsera? pà nätet eller om det finns nàgon bra tidning?!

Tack à Hej!!!

AbsolutIggy

Medlem
Davos äger. Blir lite mycket folk ibland en fin dag mitt i säsongen. Uppkört blir det i offpisten rätt fort också sådana dagar.. tyvärr. Annars är det riktigt bra. I Davos finns också en hel del uteliv om man vill ha det!

Byggs det en ny restaurang Jofin, eller tar du över en av dom som finns redan?

Koppelman

Aktiv medlem
AbsolutIggy sa:
Davos äger. Blir lite mycket folk ibland en fin dag mitt i säsongen. Uppkört blir det i offpisten rätt fort också sådana dagar.. tyvärr. Annars är det riktigt bra. I Davos finns också en hel del uteliv om man vill ha det!

Dock är väl allting relativt, då främst med tanke på hur det ställer sig mot t.ex. Cham & Anton angående om att det blir uppkört fort?
Isf är väl Davos mindre än dom orterna men..

Joller

Ny medlem
Varför annonsera, här har du mig!
Seriöst, Joel@Joefo.se hör av dig om du inte redan fixat folk.

Tomtefar

Ny medlem
För att svara på den ursprungliga frågan så tror jag du kommer få gott om svar om du skriver här i forumet i höst.
Annars är väl Brant och Åka Skidor två lämpliga tidningar.

joskim

Ny medlem
Jeg sesonget i Davos i vinter, og syns ikke det ble spesielt fort oppkjört. Folk kjörer bare helt inntill pistene, og så fort det er sporet opp går alle tilbake til traseene. Det meste som man må skråe til, eller gå bare noen få minutter for å komme til ligger stort sett urört. Dette gjelder bortsett fra noen veldig kjente turer.

AbsolutIggy

Medlem
CrashX sa:
... då främst med tanke på hur det ställer sig mot t.ex. Cham & Anton angående om att det blir uppkört fort?
Isf är väl Davos mindre än dom orterna men..
Kanske ska relatera det där.. joskim har rätt; jag menade främst det som ligger där man kommer åt det från pisten och dom kända turerna. Har aldrig varit i Chamonix eller St.Anton; det blir oftast någonstans dit man kan ta sig lätt från Zürich..

Och Mud-Butt, det finns en park i området Davos-Jakobshorn; det är i andra änden av Davos sett från Parsenn, vilket är sammanbunden med Gotschna, dit man kan ta sig från Klosters.

H

Hasse

Guest
Sorry Absolut Iggy. är nåt fel så bägge försvinner när jag försöker ta bort ena dubbelposten.

Skriv gärna igen....

//H

AbsolutIggy

Medlem
Hasse : jag lovar, jag tryckte bara en gång den här gången! Jag trodde väl det förra gången också; det verkar vara något fel; antingen hos mig eller på forumet..

Senast ändrad:

AbsolutIggy

Medlem
Jofin sa:
AbsolutIggy sa:
Jag tar över en som finns redan... har jobbat där själv 2 säsonger. Du kan kolla in stället pà www.freeridelodge.ch
Josefin, Trevligt ställe! Har alltid tyckt om den restaurangen; utom DJ Heidi som var där när jag var där sist, i februari 2007. Är det i lodgen som du tänkt erbjuda "billigt boende"?

Och Hasse: jag lovar, jag tryckte bara en gång. När jag försökte redigera det ena inlägget ändrades båda. There's something fishy..

Naturrutan

Ny medlem
Jag och en kompis är mycket intresserade av jobb. Vi är två killar som till vintern har fyllt 19 år. Goa glada göteborgare alltid med ett leende på läpparna. Du får gärna höra av dig om när det är tänkt med jobb och mera info. Ska kolla upp Davos lite nogrannare också.

Ha de bra
Hälsningar Mikael

odje

Ny medlem
Det är jag som är naturutans kompis! Och det han säger om oss är sant. Vi är som sagt väldigt intresserade jobb och Davos låter väldigt fint!

Hör gärna av dig så får du CV el dyl i ett nafs

Ha det fint
//Olof

sydvester

Ny medlem
jag skulle nog kunna tänka mig att vara intresserad om jag fick inte mer info..
maila mig gärna på lisaskullman@hotmail.com

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp