Söker skidor att köpa - typ Völkl RTM 84

S

SKVR94

Guest
Hej alla freeride människor!

Jag söker ett par Völkl RTM 84 att köpa, spelar inte så stor roll om de är begagnade eller nya, så länge de är i ett schysst skick. Har någon av er ett par som ni vill sälja eller vet ni någon återförsäljare som säljer till bra pris?

Jag tycker att Völkl RTM 84 är en riktigt fin skida men om ni vet någon liknande modell (märke spelar ingen roll) så får ni gärna tipsa mig om det!

Tack på förhand!

Ake_Astrom

Medlem
Mina är inte till salu men kanske det finns någon annan som vill sälja.
Nu gissar jag att du kanske vill ha någon viss lämngd ;)

//Åke

S

SKVR94

Guest
Synd :) skriv gärna om du någon gång funderar på att sälja!
Har du koll på om det finns några skidor som liknar 84an?

GoranC

Aktiv medlem
Nu undrage väl Åke speciellt om vilken längd du skall ha.
Men i kategorin Allmountain pistskidor på "expertnivå" så finns det massor att välja på
Har du åkt RTM84 och i så fall vilken årsmodell och längd, dom skiljer sig i karaktär äldre fullrocker kontra nya med spann och tip och tailrocker.
hur åker du?
var åker du?
vad väger du?
info som behövs om du vill ha en rekommendation.

/GC

Senast ändrad:
S

SKVR94

Guest
Jag är 180 cm lång.
Jag har åkt på RTM 84 årsmodell 16 och jag tyckte att de var fantastiskt sköna då de var stabila och gick att trycka hårt även i höga farter.
Jag är en avancerad åkare som åker runt 3-4 veckor per år.
Åker mest i Norge och Sverige och jag äge redan ett par offpist skidor så syftet är att ha RTM 84 i pisten! Jag väger ungefär 75 kg! :)

GoranC

Aktiv medlem
Nu blev det väldigt mycket klarare
Bittl har den här
https://www.sport-bittl.com/de/voelkl-rtm-81-efficiency-15-16::101213.html
RTM81 efficiency till riktigt bra pris
Grymt trevlig skida, jag har provåkt dom, och RTM84 och 86. Alla av 16/17 års modell. Jag har själv ett par RTM84 V-werks fullrocker som funkat fint i flera säsonger.
Mer lekfull än RTM 84 men fortsatt ett grymt bett i skidan.
177cm skidan skulle nog passa dig fint.

/GC

S

SKVR94

Guest
Tack för ett bra svar!
Vad är skillnaden på RTM 81 efficiency och vanliga RTM 81? Har kört vanliga 81 och den var också riktigt skön, så den är helt klart också ett alternativ!

GoranC

Aktiv medlem
Hej
Det är kolfiber i stället för metall i efficiency skidorna.
Dom är lite lättare och anpassade för ett bredare spann av åkare.
Jag provade grabbens 170 cm lång (han väger drygt 60, jag ca 100 med all utrustning på)
Så i det spannet så funkar dom bra. Grabben är lyrisk över dom, jag tyckte dom var skitkul att åka på, lekfulla och inte lika "döda" som 84 och 86, men med lika bra kantgrepp, inte som 86:an som är brutal, nästan så den blir tråkig, lite Hendryx 917 känsla på dom.

/Gc

sub_sonic929

Ny medlem
Du kan få köpa mina Supersport Superspeed som är föregångaren ;)

(Jag söker nämligen också ett par RTM 84. Brukar kolla på tyska Ebay då och då, men har inte slagit till ännu... Det blir på impuls nån dag framöver säkert ;) )

per_stahl

Ny medlem
Hej

Har ni hittar några RTM 84 ännu? Jag har en kompis som har ett par i nyskick, vet inte exakt längd, men tror att de är 184cm varianten. Han vill köpa nytt då han inte riktigt orkar trycka runt dem p g a längd och vikt. Han köpte helt enkelt för långa. Skulle det vara intressant?

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Topp