Sökes folk att dela boende med i Alperna. (30år & distansjobb)

Viktoooor

Ny medlem
Hej!

Jag heter Viktor och är sugen på att spendera mellan en säsong och en månad i alperna.
Är snart 30 år och kommer jobba på distans så blir inga sena fester på vardagarna och fokus ligger på skidåkning på helgerna, samt försöka flexa för lunchåkning plus lite strödagar ledigt. Så söker folk i en likande sits. Sambo stannar på hemmaplan men kommer förhoppningsvis komma på lite besök.

Vill främst kolla intresse nu, hade varit najs att hyra ett större hus.

Jag kör pist, off-pisst, toppturer & snökite. Medelgod till kass nivå på åkningen.

Tar även gärna emot tips på ställen med bra mobilinternet eller co-working kontor. Föredrar om det ligger på norra sidan så att det är lite närmare hem.

Skicka ett PM så kan vi spåna lite!

// Viktor

Jacob-Wisen

Medlem
Tjabba! Är i precis samma situation och spånar gärna senare i sommar. Vad har du tänkt för location?

Viktoooor

Ny medlem
Inget nytt, inget gammalt?
Tjena Jacob! Kul att du skriver, sorry för sent svar. Inte börjar spana än på ställen men så länge det är bra internet är jag nöjd. Feb-Mars eller bara mars passar mig nog bäst nu när jag har lite bättre koll på nästa år.

Hur du några tankar på ställen?

// Viktor

erst08

Ny medlem
Hej!

Jag och en kompis tänkt åka till alperna feb-april och är lite i samma sits som er.

//Erik

Jacob-Wisen

Medlem
Jag kollar runt på gamla godingar jag varit en del i efter kriterierna:
- bra turmöjligheter
- en ok liten by
- inte för mkt turism
- bra längdskidspår (har ett lopp i val di fiemme 29 jan och tänkte därför vara nere i januari redan)

Lite sugen på Dolomiterna, annars nånstans i Aosta, typ Courmayeur eller Champoluc. Hört bra om Tignes också.

ThorHubrecht

Ny medlem
Tjenare!
Sitter också här och suktar om alperna i vinter med obestämt mål. Allt för skidåkningen och gärna på någon mindre ort av mysigare slag. Följer tråden och bollar gärna idéer.

Ha det gott!
//Thor

Vaiho

Medlem
Halloj, 28 år och vill tänkte också jobba remotly från alperna i vinter. Hojat om ni hittar något. Jag letar boende för fullt. Kikar mest på Champoluc.

Ingrid021

Ny medlem
Hej på er! Samma sits. Jobbar på distans och skulle vilja ta 1-2 månader i jan-feb. Lugn by, lättillgänglig off-pist (skimo) och bra längdspår. Har hund så försöker se vilka byar man får ha med hunden i spåren/backen.

@Jacob-Wisen har du hittat nåt bra?

the_foppa

Ny medlem
Kommer spendera vintern i Gressoney. Delvis jobb men ska försöka styra det till kvällar så gott det går och lägga fokus på skidor och turande. Siktar nog på Aosta-kortet så man kan få lite dagar i ffa courmayeur med.

Vaiho

Medlem
Kommer spendera vintern i Gressoney. Delvis jobb men ska försöka styra det till kvällar så gott det går och lägga fokus på skidor och turande. Siktar nog på Aosta-kortet så man kan få lite dagar i ffa courmayeur med.
Kul! Har du hittat något boende?

fredw

Aktiv medlem
Jag kollar runt på gamla godingar jag varit en del i efter kriterierna:
- bra turmöjligheter
- en ok liten by
- inte för mkt turism
- bra längdskidspår (har ett lopp i val di fiemme 29 jan och tänkte därför vara nere i januari redan)

Lite sugen på Dolomiterna, annars nånstans i Aosta, typ Courmayeur eller Champoluc. Hört bra om Tignes också.

Dobbiaco/Toblach ligger i en mycket ljus och trevlig dal i norra Dolomiterna. Vet att de haft en del WC-tävlingar för längdskidor. Där finns många fina liftsystem i närheten samt förstås Dolomiti Superski-kortet som täcker alla liftar i regionen.

MoaD

Ny medlem
Hej! Nu kanske jag är lite sen på bollen här men jag pluggar på distans och har också tankarna på att vara i alperna typ februari-mars. Hur har det gått för er som skrivit här innan? Finns intresse av att leta efter något tillsammans? Är inte så kräsen men bra offpist är väl det jag främst är ute efter. Bra längdspår vore också najs!

Jacob-Wisen

Medlem
Hej gänget! Har varit lite utzonad lately, men sa upp mig från jobb i veckan (!) och får äntligen börja rikta blicken mot mitt gamla löfte om att säsonga ännu en gång innan 30 (!)...

Kul att se bra tips och idéer i tråden. Jag letar primärt boende nu - era förslag låter intressanta - ska kolla upp dessa. Jag är intresserad av ett gemensamt boende, kommer ev jobba lite från distans med en grejj, men mycket fokus på turer, längdskidor och massa pistkul.

Har även övervägt att jobba på någon restaurang eller skidshop 2-3 kvällar i veckan.

Hur går det för er?

Vaiho

Medlem
Hej på er!
Fått tag i en lägenhet i Champoluc och det finns platser kvar vissa månader om nån inte hittat något än! Skicka pm :)

Topp